Mooi stuk Chinese muur - Reisverslag uit Peking, China van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Mooi stuk Chinese muur - Reisverslag uit Peking, China van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Mooi stuk Chinese muur

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

08 September 2011 | China, Peking

Hoi, hoi allemaal! Bedankt voor jullie reacties, waar ik niet heel uitgebreid op kan reageren, op dit moment (internet is niet overal even vanzelfsprekend). Maar Wilco had Ken Stringfellow herkend (dat heb je dus wanneer je info kwijtraakt; het risico dat je net niet alles opnieuw in je verslag zet ;-)!)
Onze excursie naar de Chinese Muur was mooi en erg vermoeiend. Bij de beschrijving stond dit ook wel vermeld, hoor, dus we wisten waar we aan begonnen. We hebben een behoorlijk stuk muur 'gedaan', die in redelijk originele staat was, lees: beschadigd. Dus trappen die geen trap meer waren etc. En dat van ongeveer 11 tot 2 uur op de dag, prima timing als het warm weer is. Maar het was zeker de moeite waard, we hadden het niet willen missen. Behalve onze groep en enkele verkopers kwamen we bijna geen mensen tegen op dit stuk muur (en dat is op sommige stukken heel anders). In onze groep waren de Fransen in de meerderheid, de andere twee Nederlanders waren Utrechters!
Op de terugweg was er nog een spannend incident: op het stuk snelweg waar het busje reed waren wegwerkzaamheden (daardoor was er een baan afgesloten) en de auto voor ons ging, midden op de snelweg, ineens stil staan. Ons busje knalde er net niet achterop gelukkig en de auto achter ons weer net niet op het busje. Dat liep dus goed af, maar spannend was het wel! Het verkeer is chaotisch, maar dat heft als voordeel dat iedereen wel heel alert is (we hebben veel getoeter en gemopper gehoord, maar gelukkig nog geen enkel ongeluk gezien (wil ik graag zo houden).
Aan het einde van de middag zijn we weer naar ons favoriete barretje gegaan: Pass by bar. Ze hebben er heerlijke mojito's, verse frambozenmilkshakes en heerlijke taartjes (appeltaart, witte chocolade met frambozentaart mmmmm) Die laatste had ik nog tegoed van mijn verjaardag. toen had ik dat besteld, maar kreeg ik het niet, omdat de eigenaresse niet tevreden was over de kwaliteit. Daar baalde ik toen behoorlijk van, maar dat is nu goed gekomen. De kwaliteit van dit taartje was helemaal goed! Laat de volgende verjaardag maar komen!

• 08 September 2011 - 10:47

Elah:

lekker verjaardagstaartjes
    voor de zekerheid zou ik hem vast vooruit gaan vieren als ik dat zo hoor ;-)