Lama tempel, zieke Wilco, meer tempels - Reisverslag uit Peking, China van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Lama tempel, zieke Wilco, meer tempels - Reisverslag uit Peking, China van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Lama tempel, zieke Wilco, meer tempels

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

08 September 2011 | China, Peking

Dit verslag zal ik vast nog aanpassen uitbreiden als we terug zijn. Nu wil ik niet teveel tijd besteden aan typen, omdat ik ook nog wat wil zien van Beijing!
Gisteren hebben Wilco en ik samen de Lama Tempel bekeken. Mooi, maar ook heel druk en overal brandt wierook, die lucht is ook wel erg overheersend op den duur. Toen we deze tempel gezien hadden wilde Wilco zijn bed in (hij voelde zich te ziek, grieperig). Ik ben toen alleen verder gegaan naar de Confucius Tempel en daarna naar het park Tempel van de hemel. (Internet is bijna op, dit was het voor nu, tot snel!)
En nu dan het vervolg: De Confuciustempel was veel rustiger dan de Lama tempel. Raar eigenlijk, want ze liggen tegenover elkaar! Ik vond het heerlijk om even door zo'n rustig en groen tempelcomplex te lopen. En soms ook even op een bankje te gaan zitten, vanwege de enorme spierpijn in mijn benen (vooral mijn kuiten). Alle trappen bij de metro zijn momenteel rampzalig voor me, maar ja, ik bijt me er wel doorheen, ben tenslotte niet elke dag in Beijing.
De volgende bezienswaardigheid op mijn lijstje lag ongeveer 12 kilometer verder naar het zuiden, dus ging ik met de metro. De metro is snel en goedkoop, ongeveer 20 cent voor een enkele reis en elke afstand kost hetzelfde. De bus is nog goedkoper, 10 cent, maar die kan ook makkelijker vast komen te staan in het verkeer. De metro is dus het meest ideale vervoersmiddel in Beijing. De kaartjes koop je via een computer met touch screen, waarbij je ook voor Engels als taal kunt kiezen, dat is allemaal goed geregeld!
Nu ging ik dus naar het Tempel van de Hemel-park. Een super groot park met een paar mooie gebouwen. Jammer dat Wilco dit niet kon zien. Ik probeer nog wat foto's toe te voegen, al zijn die niet zo mooi als de echte gebouwen en de omgeving.
Nadat ik de meeste dingen in het park gezien had, ging ik terug naar het hotel. Dit deed ik lopend, gelukkig klopte de kaartjes in de Lonely Planet, ik kon het hotel hierdoor probleemloos vinden.
Wilco voelde zich niet goed genoeg om uit eten te gaan. Ik heb eten gehaald in het winkelcentrum om de hoek en we hebben op de kamer gegeten.

  • 08 September 2011 - 10:48

    Elah:

    beterschap voor wilco
    en ik lees wel weer verder met jullie

  • 08 September 2011 - 16:32

    Hilde:

    Wilco ,heel veel beterschap,maar ik ben blij,dat je toch nog op de"lange muur"geweest bent.Want naar Beijing geweest en dan niet naar de muur,dat zou wel erg veel pech zijn geweest.Lieverds zie jullie snel weer.dikkexxxMama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 45042

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: