Het regent weer eens - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Het regent weer eens - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Het regent weer eens

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

04 November 2010 | Australië, Coffs Harbour

Het heeft een tijdje geduurd, het werd al vele keren voorspeld, maar nu regent het toch echt wel weer... Het begon met onweer, ik liep toen in de stad (vanaf het hostel is 'de stad' een half uur wandelen, het hostel ligt in een soort sub-dorpje aan het strand). Gelukkig is het openbaar vervoer hier beter geregeld dan in Lismore, dus ik heb een bus genomen terug naar het hostel.
Mijn grootste activiteit van vandaag heb ik vanochtend gedaan: een whale-watching tour. Geweldig om de walvissen nu eens van nog dichter bij te zien! De foto's zijn lang niet allemaal gelukt, maar ik heb me in de eerste plaats op de ervaring gefocust. Er waren diverse walvissen aan het spelen en er waren ook moeders met babies, die behoorlijk dicht bij de boot kwamen. EN ineens volledig onverwachts boven water komen, net op het moment dat je je camera niet gereed hebt natuurlijk. Maar dat maakt het niet minder spectaculair! Het blijven geweldige dieren!!
Toen ik vanochtend wakker werd, was ik minder blij: ik had een behoorlijke hypo gehad en was niet meteen in beste conditie. Ik was zelfs even bang, dat ik de tocht zou missen, gelukkig is dat niet gebeurd, maar het kostte me wel wat moeite om alles goed te regelen. EN ik was mijn zeeziek-medicijnen natuurlijk vergeten. Niet handig, maar voor ik vertrok, zie ik tegen mijn kamergenote: "Ik heb mijn camera en mijn portomonnee, da's het belangrijkste, denk ik."
Toen ik daar (op tijd) aankwam, zag ik ook twee mannen op klompen op de steiger staan. Nederlanders? Of een andere reden? Nee, het waren Nederlanders, dat hoorde ik al snel. Een Engelse dame, kwam naar de twee mannen toe: "Wow, you're wearing these wooden shoes, I've seen them in The Netherlands, but I've never seen anyone really wear them. I thought that was only for the tourists in Volendam!"
Maar deze mannen komen uit Drenthe en Friesland en zij dragen heel vaak klompen, zo vertelden ze. Grappig!
Ik wilde in de stad ook naar een McDonalds lopen, maar die ligt veel te ver weg, aan de snelweg, zoals vrijwel overal hier in Australie. En van hieraf kan ik de foto's niet toevoegen, daarvoor weer even geduld dus!
Lismore en de koala's liggen nu achter me, ik heb daar afscheid van iedereen genomen en Lola heeft me gisteren zelfs naar Ballina gebracht met de auto. Ze is echt een schat!! Tijdens die rit heb ik de eerste dode aangereden kangoeroe gezien, zielig!!
Ik hoop op beter weer morgen, dan kan ik misschien nog gaan paardrijden (ik weet niet of dat nog mogelijk is, ik zie wel).
Kortom, wordt weer vervolgd!

  • 04 November 2010 - 09:11

    Bregje:

    Dat lijkt me geweldig, walvissen van zo dichtbij zien!
    Jammer dat het regent, regent het (te) veel voor de tijd van het jaar?

    Hier is het heerlijk zonnig herfstweer, ik zit bij het open raam in de zon te schrijven! Heerlijk, want hier heeft het ook een paar dagen geregend. Annika is vandaag weer naar school, eerste dag na de herfstvakantie, apart he, dat ze midden in de week beginnen! Ze had er weer zin in!
    xx bregje et annika

  • 04 November 2010 - 11:51

    Elah:

    wij hebben hier ook enorme plensbuien. geen dode kangoeroes naast de weg, wel platte egeltjes soms...je ziet wel lekker veel, en wij straks ook als je foto s erop komen.

  • 04 November 2010 - 17:57

    Hilde:

    Hoi Meissie,ik ben blij om weer iets te lezen van je.Eerlijk gezegd maakte ik me een tikkie ongerust,je weet hoe moeders zijn.Wat fijn dat je toch weer opgeknapt bent een een mooie tocht op zee hebt meegemaakt met de walvissen.Grandioos lijkt me dat en ze zijn zo onvoorstelbaar groot he?Je kunt heel veel foto,s plaatsen als je wilt hoor,want ik heb je ge-upgrade bij :waarbenjijnu.nl.Hou je dus niet in en knal ze lekker bij je reisverslagen.Zo schattig nu ook weer die koala,s.Maar die baby bat op de foto,was dat nu degene wiens moeder in het prikkeldraad was gevlogen?Zo te zien is hij alweer aardig gegroeid zeg.Lieverd tot de volgende keer maar weer ,dikkexxxxxxxMama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coffs Harbour

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 45046

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: