Afscheid koala's - Reisverslag uit Lismore, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Afscheid koala's - Reisverslag uit Lismore, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Afscheid koala's

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

29 Oktober 2010 | Australië, Lismore

Raar hoor, dat het er hier in Lismore bijna op zit, voor mij. Maar sommige koala's nemen afscheid, nog voor ik afscheid neem. Zoals Whitney, een zieke dame, die vandaag geeuthanasieerd (afgezien van de trema's, hoe schrijf je dat?) is. Ik heb John wel de autopsie zien doen: leven was geen leven meer voor haar, helaas. De dierenartsen besluiten echt niet zomaar tot euthanasie, maar dat is oud nieuws.
Gelukkig zijn er ook weer een paar nieuwe koala's in de opvang, waarvoor er wel hoop is. Er is een nieuwe Millgate (nieuwe 'escape artist'), Venn genaamd. Een mooi, jong mannetje, dus nu maar hopen dat hij nog heel oud gaat worden!
Ik ga het niet persoonlijk meemaken allemaal, dat hoeft ook niet, ik wil het liefst dat ze snel weer op eigen poten verder kunnen, lekker in een hoge boom!
Maar behalve de koala, ga ik ook enkele mensen in Lismore wel missen, ik heb deze week al verschillende keren afscheid genomen. John, Fiona, Caroline, Nathalee, Lola, Gwenda, Lorraine, Bev en meer, allemaal bijzondere mensen met een goed (koala)hart! Doordat ik lid geworden ben van Friends of the Koala, zal ik nog wel nieuwsbrieven krijgen en dus een beetje op de hoogte blijven.
Ja, en Lismore, ik blijf zo af en toe lachen. Afgelopen weekend stond er een artikel in de krant: "Pas op, sluit je auto, er zijn auto-inbraken geweest!" Ja er waren die week 2(!) inbraken gemeld, eentje op woensdag en eentje op zaterdag. (Bijzonderheden werden genoemd, tips werden gevraagd voor deze inbraken. "Ja, wij zijn dat niet gewend, inbraken", reageerden mensen aan wie ik uitlegde, dat dat bij ons ook een record zou zijn, maar dan andersom, het aantal auto-inbraken is nooit zo laag!) Lismore heeft zo'n 48.000 inwoners, dat even ter info, de stad is heel uitgestrekt, want er worden geen flats gebouwd, vooral vrijstaande huizen, soms enkele blokjes.
En dus een universiteit, waar de koala's soms in een boom naast de bibliotheek zitten en als je het hek uitloopt, zie je meestal wel een paar grazende wallabies, redelijk uniek geloof ik!
Al is het dan Lishole of Lis-less, Lismore heeft zeker wel wat!

P.S. En die weerberichten, daar klopt geen barst van (niet op deze website, maar ook niet op de Oz-TV) de afgelopen week en ook vandaag weer, hebben we overwegend prima weer gehad. In dit geval ben ik dus blij, dat ze er steeds naast zaten!

  • 29 Oktober 2010 - 11:25

    Elah:

    lismore klinkt echt niet saai zo.maar ja dat zijn dan vast niet de mensen die ook de koala s hebben leren kennen etc.... en zich gek gewandeld hebben.
    nou hier in wageningen heb ik ook redelijk vaak vergeten mijn auto op slot te doen, soms zelfs met sleutels aan de buitenkant... van de vier keer sleutels aan de buitenkant is hij maar een keer verhuisd.....

    maar zo te horen voor sleutelverliezers is lismore the place to be :)

  • 29 Oktober 2010 - 15:29

    Hilde:

    Lieve Martine,wel jammer voor je dat het bijna voorbij is in Lismore.Goed,dat je door nieuwbrieven enz.het allemaal toch kunt volgen,wat er verder gaat gebeuren.Afscheid nemen is nooit leuk als je het naar je zin hebt.Ik weet niet waar je verder allemaal nog naar toe gaat,maar ik wens je heel veel plezier en blijf nieuwsgierig naar je verhalen en vooral de foto,s.Je kunt er nog heel veel plaatsen als je apparatuur het toelaat.Ik hoop het maar,want ik vind het heel erg leuk om te zien.Lieve schat nog een heel fijn weekend en tot "ziens"zal ik maar zeggen.:-) heel veel xxx Mama

  • 30 Oktober 2010 - 10:13

    Bregje:

    Ha Martine,
    Nicht Marlous die hier een week is geweest, is helemaal weg van Australie en vond het leuk te horen dat je in de koala-opvang werkt! Ik heb ook veel slangenverhalen van haar gehoord, pas je een beetje op...?! Liefs uit Mourede!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lismore

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 45063

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: