Koala's, weer verhuizen, Lismore - Reisverslag uit Lismore, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Koala's, weer verhuizen, Lismore - Reisverslag uit Lismore, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Koala's, weer verhuizen, Lismore

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

15 Oktober 2010 | Australië, Lismore

Gisteren heb ik nog wat mooie foto's gemaakt van Rosalie en Alika. Vandaag moesten ze gewogen worden; moeder gedroeg zich voorbeeldig, maar Alika vond het helemaal niets. Ze heeft zelfs een vrijwilligster gekrabd. Op dit moment weegt ze tussen de 600 en 900 gram, nauwkeurig konden 'we' het niet krijgen. En Alika maakt haar moeder soms ook een beetje gek, ze kruipt boven op haar hoofd bijvoorbeeld, omdat ze dan op een andere tak kan komen, een kleine dondersteen is het, erg grappig!
Vanmiddag zaten er 5 wilde koala's in de buurt van het opvangcentrum en we hadden 1 nieuwe, zieke koala in de opvang. Zij moest naar de dierenarts voor onderzoek. Ze was wakker en alert, ze was wel ziek geweest, maar leek weer beter. Bij de dierenarts bleek dat toch niet zo te zijn: ze was toch te ziek en haar lijf teveel aangetast om verder te kunnen leven...
Bregje vroeg onlangs of er nog meer vrijwilligers waren of dat het verder allemaal Australiers waren. Ehm, de hele organisatie draait op vrijwilligers, maar ik heb nog geen andere buitenlandse vrijwilligers gezien. Er was een meisje uit Hong Kong (die heb ik 1 keer gezien, toen kwam ze even gedag zeggen) en er zijn enkele Amerikaanse meisjes (enkele kunnen maar heel beperkt komen, omdat ze niet in Lismore zelf slapen en het openbaar vervoer sucks van en naar Lismore). Ze kunnen geen enkele middag bij de koala's zijn.
En helaas, op dit moment baal ik enorm: Ik vergat om de tekst eerst te kopieren en drukte meteen op 'reisverslag plaatsen', vooral omdat het typen heel lang duurde, omdat de computer iedere keer stukken tekst op leek te slaan, waarbij ik dan niet verder kon typen... En nu is er heeeeel veeel tekst foetsie, voor de zoveelste keer! Ik kan het beter in een ander programma typen geloof ik, want dit schiet helemaal niet op.
En ik ga het nu niet allemaal nog een keer typen, het is al laat ook. AAAARGH!
Paar steekwoorden: Verhuizen, ik ga morgen naar Gwenda's huis. Huis met prachtig uitzicht en een kat. Gwenda is ook vrijwilliger bij de koala's.
Gisteravond was er een ledenavond met gezamenlijk eten vooraf. Het was heel gezellig!!
En voor de foto's: koala's en wat algemene foto's van Lismore.

  • 16 Oktober 2010 - 06:49

    Hilde:

    Lieve Martine,het is weer erg leuk om je verslagen verder te lezen,maar ook om de foto,s te bekijken.Op dit moment ben ik in het kleine computerhokje in Fontanabad Nieuweschans.gisteren weer een APD infuus gehad en een bezoek gebracht aan de internist vanwege bloeduitslagen vanwege de schildklier.Dat was helemaal in orde.Ik hoef dus nog steeds niet opnieuw aan de medicijnen.vanuit het ziekenhuis gelijk door hier naartoe.Ik heb er erg lang over gedaan;kapotte bus in Emmeloord overstappen.Files onderweg want de herfsvakantie is er weer en heel erge hoosbuien.Ik heb nu net mijn ontbijtje op en ga zo lekker badderen,daarna heb ik om 10.30u een gezichtsbehandeling(niets voor mij,maar zit in het arrengement)met Ginseng en nog wat kruiden en vanmiddag een Herfstpakking met 7 soorten kruiden.Nu ben je wat mij betreft weer een beetje bij.Maar als ik zo jouw verslagen lees,dan denk ik wel eens goh,een studie als dierenarts of zo was ook wel wat voor je geweest.Lieverd nog heel veel plezier en tot de volgende verslagen zal ik maar zeggen.dikke xxxMama

  • 16 Oktober 2010 - 10:15

    Bregje:

    Oh, die laatste foto van mama en kindje koala is prachtig, die oogjes! Ik heb 'm geprint voor Annika.
    Wat irritant als je steeds tekst kwijt raakt... Bisous uit France

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lismore

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 45091

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: