Regen, regen, regen op een vrije dag... - Reisverslag uit Lismore, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Regen, regen, regen op een vrije dag... - Reisverslag uit Lismore, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Regen, regen, regen op een vrije dag...

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

09 Oktober 2010 | Australië, Lismore

Hallo Allemaal, Het is hier alweer avond (20.30 uur) en het regent nog steeds, nu weer vrij hard zelfs. Vanmiddag ben ik wel even de deur uit geweest, maar echt gezellig kon ik het niet noemen. Lismore is ook een beetje een spookstad op zaterdag: rond 1-2 uur sluiten zo ongeveer alle winkels en als het dan ook nog regent...Dan blijft er niet veel over...
Aan het einde van de middag was ik weer 'thuis'. Ik sprak nog even met de eigenaar van het huis (ze zijn hier nu met onderhoud bezig). Hoewel ik haar nog niet gezien heb, weet ik dat er een koala-dame in deze achtertuin woont en de eigenaar wil binnenkort koalavriendelijke bomen in de tuin toevoegen. Hij gaat daarover nog contact opnemen met het koalacentrum. Niet elke koala houdt van dezelfde eucalyptus en soms veranderen ze in de loop der tijd van favoriete smaak. Nog niet makkelijk om te zeggen welke eucalyptus je het beste kunt planten. Maar de koala die in deze tuin zit, is gechipt en dus bekend bij het koalacentrum, dat maakt het waarschijnlijk iets makkelijker om te voorspellen welke 'smaak' zij lekker vindt! En ik raak dan weer helemaal opgetogen over het feit dat deze man de tuin koalavriendelijk wil maken!
Ja, dat had ik gisteren nog niet vermeld, geloof ik, dat er bij de huis een grote achtertuin hoort, met koala! (Met dit weer heb je alleen niet zoveel aan zo'n tuin en de koala laat zich ook niet zien, met dit weer.)
Morgen ga ik wel weer naar de koala's hoor! Zoals afgesproken!
Met dit weer mis ik jullie in Nederland allemaal. En Lenny mis ik ook: die komt met dit weer vaak klagen over hoe nat het buiten is en dan ben ik het altijd totaal met hem eens!
Ik ga duimen voor droog weer, wie duimt er met mij mee?

  • 09 Oktober 2010 - 10:20

    Tom:

    ... Duimt mee voor mooi weer in DownUnder. Hier is het nl al superzonnig ;-)

  • 09 Oktober 2010 - 12:05

    Elah Yoel Yair :

    wij duimen voor je
    en de poezels ook.
    Flin bij oma , die is oud en heeft misschien hersentumor, maar als het op pijnstilling nog gaat dan blijft ie nog even.Pinouk en kesem vangen vliegtuigjes hier op het plein, modelvliegtuigjes van de lawickse allee rotaryclubvaders, helaas was ik te laat met filmen.
    hoe zit het met de touristische winkels? dure koalaknuffels? of kan ik er twee bij je bestellen ?
    Yoel wordt eind vd herfstvakn in crisisopvang geplaatst karakter ede.
    heftig allemaal, hij zei : mama ik heb een fijn leven gehad bij jou.

    Kan je mij de foto van de regenboog mailen groot
    yoel is gek op regenbogen, ik wil voor hem die foto ergen op drukken.
    prachtige foto s, ben jaloers op dat jij t live ziet.
    enjoy for all of us
    liefs elah

  • 09 Oktober 2010 - 15:00

    Bregje:

    Hai Martine, de zon schijnt hier in Zuid Frankrijk de komende dagen minder te worden, dus wellicht kan ie dan aan de andere kant van de wereld beter zijn best gaan doen! We hebben vandaag je post ontvangen, de poezenkaart krijgt ettelijke kusjes van Annika. Bedankt! xxx uit mourede

  • 10 Oktober 2010 - 15:13

    Hilde:

    Hoi lieverd ik duim natuurlijk ook mee,al is het dan achteraf zondag 10-10-2010.Het is wel gemeend en ja hier is het erg lekker weer(in de zon zonder jas zels warm)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lismore

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 45091

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: