Koala's in Lismore - Reisverslag uit Lismore, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Koala's in Lismore - Reisverslag uit Lismore, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Koala's in Lismore

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

08 Oktober 2010 | Australië, Lismore

Vandaag was mijn derde dag in het koalacentrum en mijn eerste bezoek aan de dierenarts met een heel zieke koala. Ik vind het geweldig om de koala's te mogen verzorgen en ik hoop vooral dat de koala's die nu in de opvang zitten, binnenkort weer de wildernis in kunnen!
Helaas heb ik de afgelopen dagen ook al de mindere kant van het werk gezien: koala's die het niet redden. Op de eerste dag was het al 'raak', maar vanmiddag ook. De gevonden koala was erg zwak en bewoog bijna niet meer. Bij de dierenarts bleek dat hij echt veel te ziek was (en ook veel pijn had) om te overleven. Hij is ingeslapen, dat was echt het beste voor dit zielige dier.
De dieren die gevonden worden zijn er regelmatig slecht aan toe. Een van de opgevangen koala's is aan het herstellen van een gebroken rug. Hij lijkt het te gaan redden, maar Tonga, zo heet hij, heeft tijd nodig.
Van 1 van de dames, Norma, heb ik gisteren een foto kunnen maken. Zij is schattig en herstelt van een aanval door een hond. Maar er is een winnares in 'schattigheid' en dat is Amelia. Zij is jong en klein en heel nieuwsgierig. Als je in haar hok bezig bent, komt ze steeds kijken wat je doet en het lijkt steeds alsof ze op je schouder wil springen. En dat is dus niet de bedoeling, want ze moet de grote boze wereld weer in en dan kan je maar beter boven in een boom zitten, dan in de buurt van mensen!
Ik heb in de afgelopen dagen ook diverse gezonde wilde koala's gezien, waarvan eentje met een baby (zie foto's)!!
Morgen voeg ik foto's toe (inmiddels gedaan), ik ga zo eerst mijn bed in orde maken en slapen. Dit weekend kon ik namelijk niet in het B&B blijven, omdat dat helemaal volgeboekt is.
Gelukkig hebben de eigenaren ook nog een huis, dat nu leegstaat. Of nee, het staat niet leeg, want ik zit er nu in. Ik kan kiezen uit drie slaapkamers en twee badkamers, hi, hi! (Ik heb afgesproken dat ik het heel netjes achter ga laten, dus dat moet ik dan ook doen. Maandag kan ik dan weer in het B&B terecht, maar dan in een gewone kamer, niet zo'n luxe als ik afgelopen week had.)
Het huis waar ik nu zit, ligt een stuk verder van het koalacentrum, ongeveer drie kwartier lopen, maar dat maakt mij niet echt uit.
Wordt vervolgd dus!!

• 08 Oktober 2010 - 18:50

Elah:

ben benieuwd naar je foto s en naar ja dat ze t niet altijd gaan redden.....ik weet niet of ik daar tegen zou kunnen hoor, als het zo vaak gebeurt..
    maar mooi werk en heerlijk dat je dat mag helpen doen

• 10 Oktober 2010 - 15:08

Hilde :

lieve Martine,
    Ik heb even niet naar je verslagen kunnen kijken omdat ik in Nunspeet was voor het BBB Weekend.Veel Bulgaars zingen met Hedwig Schoofs,dansen met Yves Moreau(frans canadees)Leo Waudman voor de gelegenheid over gekomen uit Spanje,heeft daar een olijvengaard.Verder was daar ook Bianca de Jong,Sybille Helmer Bert en Richard die jij kent van dansen in Utrecht(dikke knuffels vooral van Bert waar ik veel plat he geproat.Vrijdag avond kwam Jaap Leeghwater langs en zels nog Ben Koopmanschap.Dick van de Zwan was er ook.Tredikie heeft veel begeleid op vrijdagavond en zaterdag overdag.Zaterdagavond was het bal met WII-Musikantie.Dus heel erg leuk.Ik ben blij,dat ik me had opgegeven ook al lukt het dansen niet door de atrose en evenwichtproblemen,maar zingen met Hedwig gaat wel.lieverd dikke kussenik ga nu naar je volgende verslag en even de foto,s kijken.xxxMama