Koala's in Lismore - Reisverslag uit Lismore, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Koala's in Lismore - Reisverslag uit Lismore, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Koala's in Lismore

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

08 Oktober 2010 | Australië, Lismore

Vandaag was mijn derde dag in het koalacentrum en mijn eerste bezoek aan de dierenarts met een heel zieke koala. Ik vind het geweldig om de koala's te mogen verzorgen en ik hoop vooral dat de koala's die nu in de opvang zitten, binnenkort weer de wildernis in kunnen!
Helaas heb ik de afgelopen dagen ook al de mindere kant van het werk gezien: koala's die het niet redden. Op de eerste dag was het al 'raak', maar vanmiddag ook. De gevonden koala was erg zwak en bewoog bijna niet meer. Bij de dierenarts bleek dat hij echt veel te ziek was (en ook veel pijn had) om te overleven. Hij is ingeslapen, dat was echt het beste voor dit zielige dier.
De dieren die gevonden worden zijn er regelmatig slecht aan toe. Een van de opgevangen koala's is aan het herstellen van een gebroken rug. Hij lijkt het te gaan redden, maar Tonga, zo heet hij, heeft tijd nodig.
Van 1 van de dames, Norma, heb ik gisteren een foto kunnen maken. Zij is schattig en herstelt van een aanval door een hond. Maar er is een winnares in 'schattigheid' en dat is Amelia. Zij is jong en klein en heel nieuwsgierig. Als je in haar hok bezig bent, komt ze steeds kijken wat je doet en het lijkt steeds alsof ze op je schouder wil springen. En dat is dus niet de bedoeling, want ze moet de grote boze wereld weer in en dan kan je maar beter boven in een boom zitten, dan in de buurt van mensen!
Ik heb in de afgelopen dagen ook diverse gezonde wilde koala's gezien, waarvan eentje met een baby (zie foto's)!!
Morgen voeg ik foto's toe (inmiddels gedaan), ik ga zo eerst mijn bed in orde maken en slapen. Dit weekend kon ik namelijk niet in het B&B blijven, omdat dat helemaal volgeboekt is.
Gelukkig hebben de eigenaren ook nog een huis, dat nu leegstaat. Of nee, het staat niet leeg, want ik zit er nu in. Ik kan kiezen uit drie slaapkamers en twee badkamers, hi, hi! (Ik heb afgesproken dat ik het heel netjes achter ga laten, dus dat moet ik dan ook doen. Maandag kan ik dan weer in het B&B terecht, maar dan in een gewone kamer, niet zo'n luxe als ik afgelopen week had.)
Het huis waar ik nu zit, ligt een stuk verder van het koalacentrum, ongeveer drie kwartier lopen, maar dat maakt mij niet echt uit.
Wordt vervolgd dus!!

  • 08 Oktober 2010 - 18:50

    Elah:

    ben benieuwd naar je foto s en naar ja dat ze t niet altijd gaan redden.....ik weet niet of ik daar tegen zou kunnen hoor, als het zo vaak gebeurt..
    maar mooi werk en heerlijk dat je dat mag helpen doen

  • 10 Oktober 2010 - 15:08

    Hilde :

    lieve Martine,
    Ik heb even niet naar je verslagen kunnen kijken omdat ik in Nunspeet was voor het BBB Weekend.Veel Bulgaars zingen met Hedwig Schoofs,dansen met Yves Moreau(frans canadees)Leo Waudman voor de gelegenheid over gekomen uit Spanje,heeft daar een olijvengaard.Verder was daar ook Bianca de Jong,Sybille Helmer Bert en Richard die jij kent van dansen in Utrecht(dikke knuffels vooral van Bert waar ik veel plat he geproat.Vrijdag avond kwam Jaap Leeghwater langs en zels nog Ben Koopmanschap.Dick van de Zwan was er ook.Tredikie heeft veel begeleid op vrijdagavond en zaterdag overdag.Zaterdagavond was het bal met WII-Musikantie.Dus heel erg leuk.Ik ben blij,dat ik me had opgegeven ook al lukt het dansen niet door de atrose en evenwichtproblemen,maar zingen met Hedwig gaat wel.lieverd dikke kussenik ga nu naar je volgende verslag en even de foto,s kijken.xxxMama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lismore

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1512
Totaal aantal bezoekers 45074

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: