Gisteren: geen walvissen, maar wel kangoeroes! - Reisverslag uit Merimbula, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Gisteren: geen walvissen, maar wel kangoeroes! - Reisverslag uit Merimbula, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Gisteren: geen walvissen, maar wel kangoeroes!

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

27 November 2010 | Australië, Merimbula

We zijn nu weer onderweg, verder langs de kust richting Melbourne. Gisterenmiddag hebben we nog een geweldige plek bezocht: Pebbly Beach!
Op de 'walvisboot' hadden we andere Nederlanders ontmoet die er geweest waren en... geen kangoeroe hadden gezien.
Wij hadden dus meer geluk, een groep van in totaal 14 Eastern Grey Kangaroos was present toen wij er waren. En ze waren zo heerlijk relaxed, ze kwamen zelfs vlak langs je heen 'hoppen'. Op een gegeven moment kwamen de mannetjes ook een kijkje nemen. Die zijn een stuk groter en kunnen heel hard slaan en schoppen. Gelukkig keurden ze ons goed, want ook zij waren super rustig! En dan de moeders met baby's, twee zaten er nog vooral in de buidel, enkele andere kleintjes hopten al vrolijk zelf rond. En er waren bijna geen andere mensen op deze plek, op een gegeven moment kwamen er nog wat mensen aan (ongeveer 6), maar het is zo'n luxe en zo'n rust! (Waardoor de kangoeroes waarschijnlijk ook rustig blijven.)
Ik voeg wat foto's toe, voor een indruk! We vermaken ons hier dus heel goed!!
Ik zei gisteren nog tegen Wilco: 'Toch raar, in de dierentuin in Nederland kunnen we lang niet zo dichtbij komen, als hier in het wild (ze kwamen vooral naar ons toe, maar toch.)."

• 27 November 2010 - 07:45

Elah:

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf en ja
    echt dichtbij en wat een schattige goed gelukte foto die met dat koppie uit de buidel....

• 27 November 2010 - 08:50

Hilde:

hoi Martine en Wilco,wat ontzettend gaaf zeg,echt iets voor jullie.Zie het als een cadeautje.Toch hoop ik voor jullie,dat er voor Wilco nog een kans is om Walvissen te zien.maar deze groep Roo,s pakt niemand jullie meer af,wat een ervaring zoooooooo dicht bij.Lieverds nog heel veel plezier en ik kijk al weer uit naar de volgende foto,s en verhalen.Veel liefs en dikke xxxxxxmama

• 27 November 2010 - 10:48

Gerry:

Hoi Martine en Wilco, wat een leuke foto's van die kangeroo's schattig die kleintjes. Geniet nog maar van jullie laatste weken. Ik vertrek maandag naar Cyprus voor een weekje even de zon in, die hebben jullie genoeg zo te zien. Heel veel liefs. Gerry

• 27 November 2010 - 16:43

Wiene En Letty:

Wat veel belevenissen allemaal! Geweldig! Liefs voor jou en Wilco,
    Wiene en Letty.

• 28 November 2010 - 12:40

Bregje:

Hoi Martine en Wilko,

Wat een dierenpret weer! Wij moeten het hier doen met muizen in het keukenkastje... ook leuk... vinden sommigen... Annika is ziek geweest, vannacht oorpijn, het arme ding, maar het gaat vandaag gelukkig alweer beter, ze heeft tenminste weer praatjes genoeg! Fijne dagen daar!!! Bisous uit France