Verhuizen en De Nieuwkomers - Reisverslag uit Lismore, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Verhuizen en De Nieuwkomers - Reisverslag uit Lismore, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Verhuizen en De Nieuwkomers

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

11 Oktober 2010 | Australië, Lismore

Vanochtend ben ik weer 'verhuisd' naar Melville House en ik verblijf ik dus weer een stuk dichter bij het koalacentrum. Best fijn, gezien het feit dat het vandaag ook weer veel regende...
Ik heb nu een kleinere kamer, met een badkamer ernaast.
Toen ik bij de koala's aankwam, was Lola verbaasd: "ik wilde je gaan ophalen, vanwege de regen," zei ze. Maar dat hoefde dus niet. Verder vroeg ze of ik deze week iedere middag kon werken (ja, heel graag zelfs!), want er is hier verder niet heel veel te doen. En ik vind het een voorrecht om met de koala's te mogen werken (de Amerikaanse studenten die zouden komen, hebben ineens niets meer van zich laten horen).
En ik ben weer een heel stuk tekst kwijt, ik had nog wel een stuk gekopieerd, expres, omdat ik bang was dat het weer mis zou gaan. Maar ook met het kopieren van de tekst ging het niet helemaal goed...
Ik heb vandaag Norma's verblijf helemaal alleen gedaan (voor het eerst). En Norma bleef heel rustig toen ik haar verblijf schoon ging maken, terwijl ze vaak snel gestresst is.
En toen riep Bev me, om kennis te maken met Rosalie en haar dochter Allika. Het was geweldig om moeder en dochter van dichtbij te zien. Rosalie lijkt zich al helemaal thuis te voelen in haar verblijf, en ze lijkt helemaal niet blind (dat is ze natuurlijk wel), zo goed beweegt ze zich over de boomstronken, met kind op haar rug!
Daarna heb ik Amelia's verblijf bijna helemaal alleen gedaan.
En bij het vervangen van de voetbaden (met desinfectiemiddel voor je schoenen om infecties tussen de verschillende verblijven te voorkomen) heb ik per ongeluk bijna een kikker gedesinfecteerd (die zat in de afvoer).
Millgate was erg rustig vandaag, ik heb een foto van zijn rug, omdat hij zat te slapen. Misschien lukt het binnenkort nog om hem beter in beeld te krijgen! (Ik had vandaag mijn fototoestel wel steeds bij me.)
Nadat ik klaar was in het centrum, zag ik de 'wilde' koalamoeder met kind weer. Fantastisch om te zien, maar niet goed te fotograferen.
Op de terugweg nog even een koffie gehaald bij een uni-cafe. Australiers houden wel van een beetje kwekken, dus de koffieman begon een gesprek. Hij wilde weten wat ik studeerde en ik vertelde hem dat ik niets op de uni-versiteit deed (Austr. korten alles af en zeggen dus nooit 'university', maar altijd 'uni').
Toen ik vertelde dat ik bij de koala's rondhing, ging hij er meteen vanuit dat ik een grote koala-expert was. Ik zei, dat ik nog veel te leren had en echt geen expert was. "Ach ja, je kunt altijd nog meer leren", was zijn reactie. "Maar je weet vast al heel veel." (Yeah, thanks for the confidence!)



  • 11 Oktober 2010 - 16:55

    Hilde:

    Hai Martine,wat een pech dat het af en toe van dat takkeweer is,maar de opvang vergoed veel denk ik zo.Het is echt wat voor jou.Ik zit me steeds te vergapen aan de foto,s.Het is zo fijn om te zien waar je het over hebt.ook erg gezellig om even op de uni kofie te drinken,je ontmoet daar dan ook weer wat andere mensen,die niet in de opvang zitten,maar andere dingen doen of studeren.Erg interessant allemaal hoor.Nogmaals ik ben heel blij,dat er foto,s bij je verslagen staan.Tot het volgende verslag en foto,s maar weer.Hele dikke xxxxx Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lismore

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 45019

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: