Zondag in het koalacentrum, vervolg - Reisverslag uit Lismore, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Zondag in het koalacentrum, vervolg - Reisverslag uit Lismore, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Zondag in het koalacentrum, vervolg

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

11 Oktober 2010 | Australië, Lismore

...En daarna mocht ik een hok klaarmaken voor de twee nieuwe gasten: Rosalie en dochter Allika. Moeder is blind, dochter is gelukkig gezond.
Ze komen terug vanuit Australia Zoo, ja de zoo van wijlen Steve Irwin. Zijn familie runt de zoo nu en ze hebben veel kennis in huis en goede dierenartsen. Moeder Rosalie werd enige tijd geleden meer dood dan levend gevonden in de buurt van Lismore en er was niet veel hoop voor haar. De voornaamste reden om haar niet te laten inslapen, was haar dochter. Ze werden naar Australia Zoo gebracht, waar het jong onverwachts geheel gezond bleek en moeder bleek, ondanks haar blindheid, goed te herstellen en een dierwaardig bestaan te kunnen leiden. En morgen komen ze dus weer naar Lismore (een enkele reis van ongeveer zes uur). Spannend hoor!
Het was vandaag ook een afscheidsdag voor 1 van de vrijwilligers en daarom was er heerlijke bananencake, jammie!
Toen het tijd was om naar huis te gaan, vonden we een jong vogeltje op de grond. Twee dagen geleden was er al eentje uit het nest gevallen (dood) en nu dus weer eentje op de grond, wat nu?
De vogel moest naar Natalie, die allerlei dieren thuis opvangt. Toen we bij haar huis kwamen, bleek ze niet thuis en ze was ook niet in de buurt. Dus de vogelopvang gebeld voor advies. (Pat begon zich tegenover mij te verontschuldigen, omdat ze mij een lift beloofd had. Ik zei dat ik de vogel belangrijk vond en totaal geen bezwaar had verder. Echt niet? Nee, echt niet! Okay.)
De vogelopvang (elke diersoort lijkt zijn eigen rescue-dienst te hebben) adviseerde uiteindelijk om de vogel weer terug te zetten in de boom waar het nest was. Dus konden we weer terug rijden! Ik moest er wel om lachen en ik heb er foto's van. Kijk maar!
Veel groeten weer, Martine

• 11 Oktober 2010 - 16:46

Hilde:

hoi Martine,
    wat fijn,dat je leuk wordt opgevangen daar.De vogel ook door jullie trouwens.Ik hoop maar dat het beestje het red.xxxMama