Dag met geweldig weer in een geweldig hostel! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Dag met geweldig weer in een geweldig hostel! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Dag met geweldig weer in een geweldig hostel!

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

07 November 2010 | Australië, Port Macquarie

Hoi Allemaal, Ik ben aangekomen in Port Macquarie (dat spreken ze hier heel raar uit, zelfs Engelsen hebben er moeite mee!) en vandaag was een heerlijk zonnige dag! Die alweer bijna voorbij is, het is hier bijna zes uur in de avond.
Vandaag niets gepland, vanochtend rustig ontbeten hier in het hostel en te lang blijven kletsen bij het ontbijt, maar het was gezellig en het was zondag. Daarna rustig de stad in gelopen, beetje langs de kust en dolfijnen gezien. Daarna naar een zondagse markt en vervolgens een stuk langs het strand en toen naar het koalaziekenhuis hier. Dit was de plek die ik oorspronkelijk in gedachten had voor mijn vrijwilligerswerk, alleen zaten ze in April al voor 12 maanden vol (de wachttijd is inmiddels 2 jaar!). Mooi centrum, groter dan in Lismore, met meer faciliteiten en Cheyne (die ik had willen bedanken voor de suggestie van Lismore) was er helaas niet. Met de andere vrijwilligers, waarvan enkele ook de mensen uit Lismore kennen, nog wel gekletst over koaladingen. EN ze hebben daar een koaladame van 24 jaar, waarschijnlijk de oudste koala ter wereld. Ik heb foto's van haar, maar toen ik vanmiddag bij de plaatselijke McDonalds probeerde deze op de site te zetten, knalde internet eruit en dat wilde niet meer goedkomen (ik heb nog diverse dingen geprobeerd, maar na een half uur, heb ik het opgegeven, volgende keer beter). Heel frustrerend hoor, iedere keer proberen om het allemaal bij te houden en dan ook nog al die foto's (ik ben heel bang dat ik de vijfhonderd niet ga halen, want het is zo zonde van al die tijd die ik er iedere keer mee bezig ben. Ik probeer het steeds, omdat ik me schuldig voel als ik het niet doe. Ik ga wel weer proberen, maar iedere keer al die foto's individueel aanpassen voor ik ze op deze site kan zetten etc. en dan ook nog regelmatig onverwachte problemen, het valt niet mee, sorry!!).
En ik heb hier nog helemaal niet verteld, hoe ik ooit met koala's 'in aanraking' kwam. Als kind had ik een schetsboek (gekocht bij good old Determan Speelgoed in Hoog Catharijne, Utrecht. Ja daar zit nu al jaren Bart Smit, maar ooit...) met een foto van een koalamoeder met baby op de voorkant. Ik nam het schetsboek mee naar school en daar vertelde de juf, Minouc Heijbroek, dat het koala's waren en dat die alleen in Australie leefden. Hmm, dat was dus heel ver weg. Dan wilde ik ooit naar Australie, want koala's, die wilde ik in het echt zien!
Een paar jaar later kwam het vogelbekdier ook nog op mijn verlanglijstje, die zag ik ook weer in een boek op school als bijna het enige zoogdier ter wereld, dat eieren legt. Nog niet gezien overigens, die platypus, dus die staat nog op mijn lijstje!!
Hier in het hostel heb ik gratis internet, maar alleen op de computers die hier staan, niet via Wifi. Ik hoop binnenkort foto's toe te voegen, via internet bij McDonalds!

  • 07 November 2010 - 08:42

    Elah :

    de pizzahutdepizzahutkfc en de pizzhut mcdonald mcdonald... kfc en de p h
    maar dat je er ook tercht kan voor internet,, volgens mij in nl nog niet echt.moet je nog vechten voor een vegiburger..
    die ze niet overal hebben dus.

  • 07 November 2010 - 09:16

    Hilde:

    lieve Martine,ik ben heel erg blij voor je,dat je nu weer wat beter weer hebt.Als alles zo nat is dan is het niet fijn om dingen te ondernemen.Maar ik heb gezien ,dat de voorspellingen goed zijn waar jij nu bent.Wat je verder ook gaat doen weet ik niet ,maar blijf ervan genieten en ik hoop weer wat foto,s van je te zien.Wie weet?Het is nu zondagochtend 10.10u vanaf vandaag gaat de temperatuur hier naar beneden en krijgen we af en toe een zonnetje tussen de buien door.Lieve schat heel veel plezier en tot de volgende ronde :-) xxxxxMama

  • 07 November 2010 - 09:48

    Bregje:

    Hoi Martine,

    Klinkt als een heerlijke relaxte zondag! Op de fotosessie na dan. Gebruik je tijd please zoveel mogelijk voor jezelf en jouw genieten! We komen de foto's tzt in Utrecht wel bekijken! Ik kan me de frustratie helemaal voorstellen, ik word woest van dat soort perikelen en vermoed dat jij nog een wonder van kalmte bent ;-)
    groeten vanuit Mourede

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Macquarie

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 45064

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: