Laatste dag in Beijing, de tijd vliegt! - Reisverslag uit Peking, China van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Laatste dag in Beijing, de tijd vliegt! - Reisverslag uit Peking, China van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Beijing, de tijd vliegt!

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

08 September 2011 | China, Peking

En dit is alweer de laatste dag, vanavond verlaten we Beijing weer. Ik heb nog steeds gigantische spierpijn en Wilco is ook nog niet fit. In de ochtend wandel ik langs de resten van de oude stadsmuur van Beijing en ga ik een uitkijktoren op. Op de terugweg nam ik nog even een kijkje op het Centraal Station van Beijing. Het was er erg druk, scooters proberen overal nog doorheen te scheuren (opletten is echt noodzakelijk) en er stonden overal rijen. Voor de ingang van het station: iedereen moet zijn bagage laten scannen voor hij/zij het station in mag, bij elk metrostation werkt het overigens net zo (daar dus ook een rij), maar de langste rij was voor de taxi's. Ik denk dat er wel zo'n 150 man in de taxi-rij stond!
In de middag zijn Wilco en ik nog even naar een grote winkelstraat gegaan. We hebben hier uiteindelijk niets gekocht, wel wat opvallende etenswaren gezien. Ik voeg er wat foto's van toe!
Daarna was het tijd om de bagage op te halen en richting vliegveld te gaan. Ik heb uiteindelijk lang niet alles wat me opviel hier opgeschreven. Over de krekels in kooitjes bijvoorbeeld, die Chinezen dus als huisdieren houden. En over ons bezoek aan de Verboden Stad op maandag; de Verboden Stad is groot en de tuin vonden we het mooist, deze tuin heeft ook een redelijk Efteling-gehalte.
We zijn er redelijk van overtuigd dat we geen hond of kat gegeten hebben, we hebben nog wel een man gezien die een aap aan het uitlaten was. Het was interessant, anders, behoorlijk modern; een belevenis.

  • 11 September 2011 - 09:27

    Hilde:

    Hoi Martine en Wilco,ik weet,dat jullie ondertussen al wer thuis zijn maar wil toch nog even wat schrijven.Hebben jullie nog foodsticks gegeten in Foodstreet?Geen Zeesterren of schorpioenen?:-)
    Gekke gewaarwording daar he?Maar even over hond eten,dat heb je eigenlijk alleen nog maar in het binnenland op het platteland en dan heet het grondgeit.Ik ben blij,dat jullie weer thuis zijn.Wilco nog sterkte en jij ook met je spierpijn hoor Martine.liefs en xxxMama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 44999

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: