Eerste verjaardag 'in de zomer' - Reisverslag uit Murray Bridge, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Eerste verjaardag 'in de zomer' - Reisverslag uit Murray Bridge, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Eerste verjaardag 'in de zomer'

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

05 December 2010 | Australië, Murray Bridge

hallo Allemaal, heel erg bedankt voor alle felicitaties, ik voel me nu echt jarig hoor, aan de andere kant van de wereld!
Het is wel een beetje anders dan mijn verjaardagen tot nu toe, het is hier vandaag boven de dertig graden celsius!
Dat is me in Nederland nog nooit gebeurd op mijn verjaardag, gelukkig (dan zou er echt sprake zijn van 'opwarming van de aarde'). Volgende week doen we weer solidair en moeten wij ook weer een winterjas aan, nu nog even niet.
Gisteren begonnen we in 'The Grampians' een prachtig natuurgebied met indrukwekkende bergen, watervallen en veel dieren. In het dorpje waar we sliepen, kwamen de kangoeroes gewoon de achtertuin in en onderweg sotnd er een bord 'kangaroos/wallabies, 64km' en we hebben er genoeg gezien, gelukkig nul geraakt! Net na het bord staken er drie kangoeroes de weg over, daarna zagen we vooral veel wallabies langs de kant van de weg.
Vanuit 'the Grampians' reden we door naar het volgende natuurgebied, een merengebied. Daar hebben we ook geslapen.
Zowel gisteren als vandaag zijn we langs een 'Pink Lake' gereden. Dat zijn roze zoutmeren, de kleur komt van een alg die beta-caroteen bevat, dat zorgt voor de kleur. Er leven een aantal unieke organismen in die zoutmeren, maar het ziet er vooral heel vreemd uit! foto's maken was moeilijk, vanwege het felle zonlicht. Ik heb de foto's nog niet ingeladen.
We gaan nu nog even lekker genieten hier, groetjes van ons en tot snel!

  • 05 December 2010 - 02:08

    Elah:

    happy birthday to you
    in de wei staat een koe
    en die koe zegt i love you
    happy birthday to you

    is de kinderversie van mijn kids....
    leuk hoor jarig in aussie land
    korten ze de liedjes ook in???
    ik loop nog te stressen als hulpsinterklaas en vergeet steeds waar ik wat heb en ben weer dingen vergeten in te pakken
    weer overdreven veel geworden want ik vergeet steeds wat ik had , en veel gekregen via andere kanten
    ouder alleen via een vriendin , en van jeugdzorg ook een leuke zak met dingetjes
    en via een moeder op school nog een houten trein voor yair....
    nou ja
    we hebben t wel verdiend ...
    een beetje extra leuk
    waar we het allemaal laten die meuk...
    gelukkig heeft yoel straks nog steeds een extra kamer

    van harte met je verjaardag
    schoentje gezet???
    liefs elah

  • 05 December 2010 - 08:30

    Annelies:

    Gefeliciteerd daar aan de andere kant!
    Nog een stel hele fijne dagen gewenst en daarna een goede reis naar huis.
    groeten van Annelies.

  • 05 December 2010 - 10:19

    Hilde:

    Hoi Martine,opdit moment is het hier 5 december en dus feliciteer ik je van harte.dat er nog veel verjaardagen mogen volgen,maar zoeen als nu in de "zomer"lijkt mij voor herhaling vatbaar.Zoals je weet heb ik een hekel aan de kou en alle ijzel,sneeuw en wat daarbij hoort.Je hebt het goed gedaan om in onze herfst/winter in Oz te zijn.Wilco ook gefeliciteerd met Martines verjaardag.Nog even genieten en dan weer heelhuids thuiskomen.dikkexxxxxxxxxmama

  • 05 December 2010 - 10:27

    Eddie:

    Lieve Martine,
    Hartelijk gefeliciteerd, hele dikke zoen, en geniet van de sinterjaardag down under.
    Greetz, eddie

  • 05 December 2010 - 12:11

    Bregje:

    Hoi Martine,

    Ik weet niet of je dit nog op 5 dec gaat zien, maar we hebben aan je gedacht hier in France en wensen jou een heel goed nieuw levensjaar toe!
    Veel liefs van Bregje, Annika, Hans et Anneke

  • 05 December 2010 - 12:43

    Tom Karen & Tim:

    Hallo Martine,

    Gefeliciteerd met je verjaardag !

    Groetsels uit NL in de dooi ;-)

  • 05 December 2010 - 16:01

    Casper & Edwin:

    Hey Martine, nog van harte gefeliciteerd! Dat zal wel raar zijn ja, hier is het een sneeuwerige bedoeling en jij nu lekker in de zon je verjaardag vieren. Hopelijk een leuke dag geweest!

    Grz

    Casper & Edwin

  • 08 December 2010 - 13:41

    Gerry:

    Martine van harte gefelicteeerd met je verjaardag ik kom net terug uit Cyptrus dus ik ben een beetje laat. Leuke foto's heb je gestuurd Nog heel plezier de laatste dagen. dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Murray Bridge

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 45020

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: