Nog een whale watching tour (maar ik raak verwend) - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Nog een whale watching tour (maar ik raak verwend) - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Nog een whale watching tour (maar ik raak verwend)

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

08 November 2010 | Australië, Port Macquarie

Vanochtend heb ik weer een whale watching tour gedaan. Dit keer met een kleinere boot en vanuit een andere plaats (Port Macquarie). De zon scheen, maar het waaide ook hard, dus het werd een 'bumpy ride'. En dat was niet overdreven; we hebben een paar flinke klappen op het water gemnaakt! Dat de boot door een golf ongeveer 6 meter opgetild wordt en dan een vrije val maakt, dat is wel even spectaculair en een goede test voor je maag, je rug enzovoorts. Gelukkig hebben we het allemaal goed doorstaan (we waren met 8 personen op het bootje). Wel natte voeten en natte tassen overigens, dat was niet te voorkomen.
Er voeren 3 boten uit en daarvan was onze boot de kleinste. We hebben vooral een moeder met haar kalf gezien, ze sprongen regelmatig, maar ik heb geen goede foto's kunnen maken vooral door het ruige water en doordat het toch wel snel gaat, zo'n sprong. Vaak zie je de sprong pas als de walvis al half uit het water is (je weet van tevoren niet waar hij of zij boven gaat komen en of hij/zij gaat springen) en dan moet je camera ook nog snel willen knippen. We hebben later nog twee andere walvissen gezien, die waren verder weg en die sprongen niet, die kwamen alleen om adem te halen aan de oppervlakte.
Tijdens de vorige tour die ik maakte, waren er meer, walvissen in de omgeving de hele tijd (hadden we toen geluk? Of hadden we nu een beetje pech? Terwijl het nog steeds een mooie ervaring was, hoor! maar ik raak dus verwend!). Ik had verwacht dat het nu nog spectaculairder zou zijn enzo, en ja, dat werkt dus niet!
Morgen ga ik weer een stukje verder naar beneden, naar Tea Gardens.
En vanmiddag heb ik lekker in Port Macquarie rondgewandeld en genoten van de zon!
Aanvulling: Die foto van die plons dichtbij heb ik genomen toen de walvis naar ons toezwom, dat was echt dichtbij! (Walvis was ongeveer 15 meter lang!) De boten moeten 300 tot 400 meter afstand houden, dus mogen niet te dicht naar de walvissen toe varen. Tijdens de vorige tour kwamen ook een moeder en kind naar de boot toe, dus ik had ze al van dichtbij gezien, het is echt erg hoe verwend je kan raken in zo'n korte tijd!

  • 08 November 2010 - 10:05

    Michiel:

    Hey zus,

    Verwend geraakt of niet het blijft mooie ervaring .
    Geniet maar lekker door .

    xxxxxxxx knuffel je broertje

  • 08 November 2010 - 12:32

    Elah:

    kan je eens proberen om fonetisch te schrijven hoe ze het uitspreken dan Port Macquarie ?
    Ik wil ook in zo n hangmat onder een palm... en dan geen plens regen aub.
    maar ik heb een lekker bed.
    groetjes van een beeetje jaloerse elah ;-)

  • 08 November 2010 - 17:23

    Hilde:

    Hallo Martine,Lekker doen hoor wat Michiel zegt.Het is hier koud aan het worden en regenachtig.Dus weer tijd voor de kachel.Geniet van de zon,dan heb je genoeg Vit.D opgedaan voor de komende winter.Ik heb even proberen te kijken op de kaart waar die thee tuinen zijn ,maar ik kan ze zo 123niet vinden op de kaart.Geeft niet,want in het volgende verslag zien we weer wat meer.Ik hoop,dat je daar ook lekker weer hebt.:-) dikke xxxxxxMama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Macquarie

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 45011

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: