Best of all lookouts and Eng. Gardens - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Best of all lookouts and Eng. Gardens - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Best of all lookouts and Eng. Gardens

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

02 Oktober 2010 | Australië, Gold Coast

De weersvoorspelling was niet fantastisch, dus wat was de beste dagbesteding? Moeilijk, moeilijk.
Uiteindelijk besloten we om naar Springbrook National Park te gaan (goed plan van Helmer). Eerst moesten we Daniel ophalen in Coolangatta. Ik ga het niet allemaal uitleggen, maar Daniel is een vriend van Tobias en zij gaan allebei een semester in Coolangatta studeren. Ze zijn allebei Duits, dus of mijn vader dit zou hebben goedgekeurd... Nee, ze zijn hartstikke aardig, het was heel leuk om enkele dagen met ze op te trekken.
Springbrook is een prachtig Nationaal Park, waar ik met de bus niet zomaar had kunnen komen. Er zijn diverse uitkijkpunten, omdat het bergachtig gebied is. Met mooi weer kan je heel ver kijken en heb je een geweldig uitzicht, zo heb ik me laten vertellen.
Wij gingen als eerste naar "The best of all lookouts" (zo'n naam is eigenlijk vragen om problemen) en daar zagen we: Helemaal niets! Het was helemaal bewolkt.
Dan maar eerst wat eten en drinken bij 'the English Gardens'. Een cafe/lunchroom met een ruime tuin, die ooit door Engelsen was aangelegd en werd onderhouden. De Engelsen waren echter al jaren weg en het tentje werd nu gerund door een klein Chinees mannetje.
Toen we besteld hadden, kregen we van hem twee boeken om tijdens het wachten te lezen: Een over Engelse tuinen aanleggen en onderhouden en eentje over Astrologie. De laatste hebben we opengeslagen.
De scones van de Chinees smaakten verrassend goed, verder was het hele gebeuren vooral grappig, het klopte van geen kanten. Er was niets Engels aan deze 'English Gardens' en om de vloer te beschermen had de Chinees opengesneden tennisballen onder alle stoelpoten gedaan!
Het weer was inmiddels wat opgeklaard, dus bij de andere uitkijkpunten konden we veel meer van deze mooie omgeving zien. OP een bepaald moment begon het te regenen, maar ook dat had zijn charme: een prachtige regenboog in de vallei (ook hiervoor geldt: ik heb er foto's van, kan ze alleen nu nog niet aan jullie laten zien).
Deze mooie en intensieve dag hebben we afgesloten met een geweldig smakende hamburger! En dan bedoel ik echt geweldig, zeer moeilijk te overtreffen!
Bij dit verslag heb ik ok een paar foto's van ons bezoek aan Currumbin Wildlife Sanctuary gedaan. Dit is een dierentuin, waar we (Tobias, Daniel en ik) bijna een hele dag doorgebracht hebben (Helmer moest deze dag werken). En ik heb steeds getwijfeld over de spelling van kangoeroe (of is het kangaroe? In het Engels is het Kangaroo, dus dan zou Kangaroe logisch zijn). Ik weet nu dat de juiste spelling kangoeroe is en ga proberen het overal goed neer te zetten. Maar, als je het nog ergens verkeerd ziet staan: mijn excuses! En het moet dus 'kangoeroe' zijn. (De foto's spreken verder voor zich, denk ik. En van mij mogen ze de kangoeroes in Nederland ook in een soort kinderboerderij-omgeving zetten, zoals hier gebruikelijk is. Er zijn wel continu rangers bij, omdat kangoeroes goed kunnen boksen als ze boos zijn, maar ik heb geen boze 'roo' gezien!!

  • 02 Oktober 2010 - 13:39

    Hilde:

    Hoi Martine
    Heel erg fijn om weer wat van je te lezen.Apart om deze N.P.R.Day mee te maken.Ik zie dat hier nog niet gebeuren.Ik hoop zo,dat je eerdaags foto,s kunt plaatsen,want je maakt ons zoooooooooo nieuwsgierig.Meis ik ben apetrots op je.heel veel liefs en dikke zoenenxxxMama

  • 03 Oktober 2010 - 06:46

    Elah:

    wel praktisch die chinezen dus!!
    ach ja een eend is een vogel maar niet alle vogels zijn eenden.zou dat voor sommige duitsers ook gelden ;-) ik ken ook wel een paar leuke. hebben ze al humor ontwikkeld :)

  • 03 Oktober 2010 - 06:46

    Elah :

    o ja ik ben zelf kwart duits....
    heb mijn moeder altijd gepest, dat ze een hele duitser in haar huis had, samen met mijn zus en vader....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gold Coast

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 45004

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: