Brisbane: Walking Tour (ruim 3 uur) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Brisbane: Walking Tour (ruim 3 uur) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Brisbane: Walking Tour (ruim 3 uur)

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

02 Oktober 2010 | Australië, Brisbane

De tweede dag in Brisbane begon gelukkig stralend (en dus meteen warm)! Ik had bedacht dat ik met de 'Free Walking Tour' mee zou gaan: Een fikse wandeling door de stad, onder begeleiding van een enthousiaste inwoner van Brisbane.
Toen ik naar het stadscentrum liep, stuitte ik zomaar op een bonte stoet van mensen en dieren. Het was National Police Remembrance Day en politie, inclusief honden en paarden ging door de stad naar een kathedraal om goede daden van andere politiehelden te herdenken. Ik heb de hele dag braaf met het remembrance-lintje op rondgelopen. (Jammer dat ik de foto's nog niet kan toevoegen.)
De stadstour was erg leuk. Alex, onze enthousiaste gids, was trots op zijn stad en kon vol passie vertellen. Wat mij betreft een superleuke manier om een stad te leren kennen, heel persoonlijk vooral (en milieuvriendelijker dan een bustour). Klein minpuntje: omdat het zo leuk was, liep de tour een beetje uit, dus ik was te laat terug in het hostel om Helmer en Tobias op de afgesproken tijd te ontmoeten (geluk bij een ongeluk: het hostel had ook een bar.)
Helmer heeft ons nog wat dingen in Brisbane laten zien (o.a. Botanical Gardens).
En we zijn in Brisbane blijven eten, in Chinatown. Het eten was heerlijk, goed restaurantje gevonden dus!
Daarna naar Helmers huis gereden, waar de hond reikhalzend uitkeek naar zijn diner (een overenthousiaste labrador). Er was ook een (ietwat schuchtere) kat, helemaal een plek voor mij! (De kat ontdooide trouwens heel snel.)

• 02 Oktober 2010 - 14:46

Wim En Coby:

Hallo Martine,
    Fijn weer een bericht van jou te ontvangen. Wat zal Wilco spijt hebben, dat hij nu niet bij jou is. Hij mist zo wel veel.
    Wij lezen je belevenissen met veel plezier en hebben ze allemaal uigeprint.
    Wim heeft net een nieuwe printer gekocht, dus wij kunnen voorlopig vooruit.
    Geniet van je verblijf daar. Wij kijken met belangstelling uit naar je berichten.

Heel veel groeten en liefs Wim en Cobyxxx

• 03 Oktober 2010 - 06:43

Elah:

home is where your cat is.... of mijn motto een huis is pas een thuis als er katten en bloemen zijn.
    enjoy