Hostelervaringen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Hostelervaringen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Hostelervaringen

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

29 September 2010 | Australië, Brisbane

Na een regenachtige kennismaking met Brisbane gisteren, is het deze ochtend gelukkig zonnig tot wisselend bewolkt.
In dit hostel wordt ik mij pijnlijk bewust van het feit dat ik tot nu toe heel veel geluk heb gehad met de hostels en kamergenoten (vrees ik). Ik zit nu op een kamer voor zes meisjes, waarvan er nog geen eentje een woord terug heeft gezegd ('hallo' zou toch moeten kunnen?). Gisteren heb ik in de keuken gekookt en dat was ook echt 'overleven'. Eerst zorgen dat je kon koken en daarna een plekje vinden om het op te eten. Ik had ook wat drinken in een beker geschonken (niet slim!) en die werd dus direct omgestoten door een (Duits) meisje. De kans dat het een Duitse was, was groot, want ook in dit hostel zitten heel veel Duitsers. Zijn er nog wel jongeren in Duitsland? Ik ben zeker niet de enige die met deze vraag rondloopt!
Gisteravond Wilco en Helmer gebeld, was heel fijn om even direct te praten (en Lenny ook te horen!). Maar bij de receptie zeiden ze dat ik binnenlandse telefoontjes beter met munten kon doen (niet met tel.kaart), omdat deze maximaal 50 cent kosten. Niet dus!
Tijdens het telefoongesprek werd de verbinding verbroken ik had geen kleine munten meer. Op straat waren wat mensen, dus na een paar keer vragen, had ik weer goede muntjes om het gesprek af te maken. Helmer haalt mij vanmiddag hier in Brisbane op, cool hè? Ik zie er echt naar uit!
Maar toen ik klaar was met het telefoongesprek kwam 1 jongen (aan wie ik gevraagd had of hij kon wisselen) terug met de juiste munten en een andere jongen, kwam ook nog met munten aan. Ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen in Nederland zo attent zouden zijn!
De jongen de naast mij stond te bellen, sprak Duits aan de telefoon. Ik dacht dus dat hij Duitser was, maar nee, het bleek een Italiaan uit de buurt van Bolzano. Daar spreken ze Duits. Niet handig van mij, om maar meteen te denken dat een Duitssprekend iemand uit Duitsland (of Oostenrijk, Zwitserland) komt. En nu ik het toch over 'medereizigers' heb: enkele dagen geleden zat ik bij een Fins meisje in de bus. Ik roeg haar waar ze vandaan kwam en ze zei: 'Je kent het waarschijnlijk niet: Jyväskylä. En daar wonen Wim en Mirka (neef met zijn vrouw) dus, hoe toevallig is dat!

  • 29 September 2010 - 04:19

    Hilde:

    hoi Martine,wat fijn dat het weer wat opklaart,dan ziet alles er weer wat fleuriger uit.Als Helmer je kkomt halen,dan kan hij misschien ook wel met je langs een zaak,waar ze de nodige spullen hebben,zodat je met foto,s aan de slag kan.Wat die chagarijnen betreft,misschien zaten ze al een tijdje inBrisbane en het weer was dat al en tijdje druilerig;zij dus ook.Niets van aantrekken en lekker je gangetje gaan.Fijn,dat je zo af en toe kan bellen met Wilco en dan even Lenny kan horen spinnen.Nou schat ik ga weer naar het werk.Nog veel plezierxxxxMama

  • 29 September 2010 - 06:53

    Wiene En Letty:

    Ha Martine,
    We lezen je verslagen elke keer, dus we blijven prima op de hoogte van je ervaringen! Ik hoop voor jou én voor ons dat je je computerspullen kunt aanvullen, zodat wij snel kunnen genieten van mooie foto's ter illustratie van je verhalen.
    Geniet met volle teugen!
    Liefs, Wiene en Letty.

  • 29 September 2010 - 12:08

    Wim En Dini:

    Hallo Martine,
    We reizen zo'n beetje met je mee en genieten van je ervaringen. Over behulpzaam zijn en toeval: daar hebben wij de laatste tijd veel mee te maken. Maar dat hoor je nog wel eens! Geniet eerst mar van deze fantastische reis!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 45005

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: