Zeilen was geweldig, Mackay valt tegen - Reisverslag uit Mackay, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Zeilen was geweldig, Mackay valt tegen - Reisverslag uit Mackay, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Zeilen was geweldig, Mackay valt tegen

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

25 September 2010 | Australië, Mackay

Het zeilen op het tallship Solway Lass was geweldig. Het schip werd in 1902 in Nederland gebouwd en heeft dus een behoorlijke historie. Hoeveel zeilen het schip precies heeft weet ik niet, maar ongeveer 8, schat ik.
We hebben niet alleen gezeild, ook meerdere keren gesnorkeld en gezwommen. Ik heb o.a. haaien en roggen gezien, maar ook Maori Wrasses (ook wel Napoleonvis) en Blue Groopers. Die laatste twee zijn groot; een Maori Wrasse kan 2.3 meter lang worden, een Blue Grooper 1,5 meter. Als er zes van die vissen langs komen zwemmen schrik je wel eventjes! Ze zijn heel vriendelijk, de Maori Wrasse wordt hier vaak 'puppy dog' onder de vissen genoemd, dus niets aan de hand.
Verder hebben we meerdere schildpadden gezien en op een avond enkele dolfijnen.
Op de boot hadden ze ook een 'Tarzan Rope Swing' en als het goed is, krijg ik daar binnenkort foto's van via de mail. Ik vond het best een beetje eng de eerste keer: Met een touw vanaf de boot over het water slingeren en uiteindelijk loslaten om in het water te belanden. Maar het was heel leuk!
Op de boot zaten ruim twintig passagiers uit diverse landen (U.K. Duitsland, Engeland, Ierland, Frankrijk, Noorwegen, Zweden, Z-O Azie, Zuid-Afrika), het was een leuke groep. Een van de lievelingen van iedereen was Louis, een jochie van 8 jaar uit Engeland. Echt een schatje, kon heerlijk rustig zitten tekenen en deed met alles mee (zeilen hijsen, van de boot springen, via het Tarzan-touw overboord springen, etc.). Verder was ik onder de indruk van een Frans gepensioneerd echtpaar, zij waren aan het rondreizen in Australie, zonder groep o.i.d. Vooral mevrouw sprak goed Engels, mijnheer probeerde het wel, maar was ook blij dat hij soms Frans kon praten (de Duitsers, de Engelsen(!) en ik konden Frans met hem praten.
Gisteravond ben ik met de bus naar Mackay gekomen, in de hoop vandaag een Bush-tour te kunnen doen, maar helaas die is er niet... En omdat hier vrijwel niets te doen is en ongeveer alle hostels propvol zitten, ga ik vandaag maar weer verder met de bus. Ja kunt niet altijd geluk hebben!
Morgen ga ik vanuit Hervey Bay op zoek naar een Fraser Island-tour. Dat moet erg indrukwekkend zijn, ik ga het zien en beleven!
Veel groetjes weer, Martine

  • 25 September 2010 - 11:35

    Hilde :

    Hoi Martine,heel fijn om weer iets te lezen.Ik ben blij,dat je zoveel leuke dingen meemaakt,niemand kan die ervaringen van je afpakken.Je hebt ze maar gehad moet je maar denken.Toen ik het aan Dickie Dik vertelde want je aan het doen bent zei hij dat is stoer zeg.Ik zie het mijn kinderen nog niet doen.Lieve schat heel plezier op je verdere tocht we "spreken elkaar wel weer."Veel liefs en xxxxMama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mackay

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 45028

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: