In Sydney: Harbour Bridge, Opera House and more! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu In Sydney: Harbour Bridge, Opera House and more! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

In Sydney: Harbour Bridge, Opera House and more!

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

16 November 2010 | Australië, Sydney

Ja, ik ben in Sydney!
Sinds gisteren, toen het hier behoorlijk regende. Dat lijkt er toch wel helemaal bij te horen op deze reis, regen.
Voor vandaag was er alleen maar bewolking voorspeld, gelukkig klopte het weer niet, het is behoorlijk zonnig geweest. Daarom heb ik vandaag meegedaan aan de free walking tour in Sydney, net zo leuk als die in Brisbane en hetzelfde principe. Dit keer sloten er onderweg nog meerdere mensen bij de tour aan, ook gezellig. En er was nog een Nederlands meisje, uit Zaandam. De Duitsers waren in de meerderheid (6 stuks), waaronder twee kamergenoten van mij, gevolgd door 4 Engelsen, 3 Ieren uit Cork, 2 Egyptenaren, 2 Nieuw Zeelanders en nog 3 Aussies!
De foto's heb ik nog niet ingeladen, dus die volgen binnenkort weer.
Vanmiddag ben ik nog naar het aquarium geweest, waar ik eindelijk vogelbekdieren gezien heb!!!! Joepie, eindelijk! Niet helemaal 'echt', want niet in het wild, maar toch, ze zijn zo schattig!
En in het aquarium hadden ze verder nog dugongs, dat zijn een soort zeekoeien en die waren ook supercute!
Ik heb veel foto's gemaakt, maar ik ben bang dat het overgrote deel mislukt is... Maar ik heb alles natuurlijk in het echt gezien!
Met mijn oog gaat het een stuk beter, het doet geen pijn meer, maar ik loop nog wel met mijn bril op.
Raar hoor, dat ik nu in de laatste fase van de reis zit! Ik heb er wel zin in om Lenny weer te zien, en over een paar dagen Wilco natuurlijk!! Maar ik heb het hier ook gigantisch naar mijn zin!
De meeste mensen zijn erg aardig (uitzonderingen heb je altijd), de sfeer is over het algemeen relaxed, er zijn hier veel prachtige dieren, sommige regeltjes zijn raar of overdreven, maar ik wil graag nog een keer terug, dat weet ik nu al!
Toen we gisteren Sydney in kwamen rijden, zei de buschauffeur tegen mij: "Kijk daar ligt een cruise-schip, dat kan toch niet in veel steden!" (Eh, het kan in Amsterdam, maar dat heb ik niet gezegd, hoor!)
Ik zat voor in de bus, misschien iets te ver voorin, want de buschauffeur praatte de hele tijd (2,5 uur) tegen mij. En met enige regelmaat keek hij mij dan ook beleefd aan. Maar dan kon hij dus niet naar de weg kijken, was niet altijd even fijn. En dat terwijl het heel hard regende en veel automobilisten dus op de rem gingen staan. En als hij dan weer keek, mopperde hij een beetje, dat iedereen 'zomaar' op de rem trapte. Maar we hebben Sydney zonder schade bereikt!
Ik geloof dat de weersvoorspelling voor morgen niet geweldig is, dus maar weer hopen dat ze er weer naast zitten (en dat het weer beter wordt dan voorspeld)!

  • 16 November 2010 - 09:17

    Elah:

    private tour in the rain.
    komt wilco ook naar aussieland??
    fijn dat je oog minder zeer doet.
    is de tijd alweer bijna om dan? drie maanden? nee toch???
    hier schijnt nu een zonnetje, maar koud is he wel.
    liefs

  • 16 November 2010 - 13:26

    Gerry:

    Hoi Martine,
    Je hebt weer een hoop mooie dingen gezien en gelukkig gaat het met je oog weer beter. Je vader is ook in Sydney geweest en herinner me nog veel foto's ervan, hij was er helemaal weg van. Heel veel plezier nog. Liefs Gerry

  • 16 November 2010 - 14:24

    Wiene En Letty:

    Gelukkig gaat het nu beter met je oog! Zonder pijn je weg vervolgen lijkt me een stuk prettiger dan mét pijn. Sydney en al die andere plaatsen waar je bent (geweest) zijn vast schitterend om te zien en om de sfeer mee te maken. Volgens de website ben je pas over 25 dagen terug... dat is nog 25 dagen genieten dus! En daarna thuis nagenieten temidden van Wilco en Lenny. Groetjes en liefs van Wiene en Letty.

  • 16 November 2010 - 17:53

    Hilde:

    Hallo lieverd,wat ben ik blij,dat het met je oog weer wat beter gaat.Ik kan me heel goed voorstellen,dat je nog wel weer eens terug zou willen.Als ik zo de foto,s bekijk kriebelt het bij iedereen wel een beetje denk ik zo.Fijn,dat je binnenkort Wilco weer ziet.Voor hem ook wel weer fijn.Samen nog het een en ander bekijken(Koala,s en zo)Bij Sydney zwerft er ergens ook een kolonie Pinguins rond als ik het goed heb onhouden van een Film hierover.Geniet maar fijn,de tijd vliegt om ,helemaal op het laatst.Stel niets meer uit want je bent thuis voor je het weet.Moppie weer een paar stevige xxxxxx Mama

  • 17 November 2010 - 18:27

    Hilde:

    Hoi Martine ik had al zo,n voorgevoel,dat je nu bij dit reisverslag wat foto,s zou doen.Daarom heb ik even teruggekeken.Leuke en mooie foto,s hoor.Zels die "nachtopname"van de Platipus is als je goed kijkt "duidelijk".Je ziet nu ook de nagels aan de pootjes.Goed gedaan hoor lieverd.Ik ga zo naar bed en kom snel weer in je verslag neuzen hoor.Je verrast me steeds weer.xxxx Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 45056

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: