Nog steeds in Cairns (genoeg te doen ;-)) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Nog steeds in Cairns (genoeg te doen ;-)) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Cairns (genoeg te doen ;-))

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

19 September 2010 | Australië, Cairns

Mijn bezoek aan het Great Barrier Reef was fantastisch! Alleen deed mijn maag minder goed mee. Ondanks de medicatie die ze op de boot hadden, wilde er geen eten in mijn maag blijven deze dag, redelijk genant, nadere details zal ik achterwege laten. Maar goed, de vissen en het koraal waren indrukwekkend! (Mijn snorkelmaatje en ik zijn ook twee haaien gepasseerd, maar ik heb er 1 gemist.) Deze haaien zijn niet agressief, de crew vertelde: 'Om door zo'n haai gebeten te worden, moet het je lukken om zijn kaken te openen, je hand in de bek te stoppen en vervolgens de kaken van de haai weer op elkaar weten te duwen. Wij bellen de krant wel als het iemand lukt vandaag!'
In het hostel had ik het nog even over de kansen dat ik zou mogen duiken met mijn diabetes. Paul van de receptie van ervan overtuigd, dat ze mij geen toestemming voor een introductieduik zouden geven, omdat een vriend van hem totaal niet mocht duiken in Australie met zijn diabetes type 1. Deze gedachtengang werd later nog een paar keer bevestigd.
De volgende dag (gisteren dus) had ik een tour naar het regenwoud geboekt. Ze hebben hier een kabelbaan over een deel van het regenwoud aangelegd, erg mooi! Aan het einde van de kabelbaan ligt een dorpje, waar je van alles kunt doen (diverse gespecialiseerde dierentuinen, markten en winkels). Ik ben naar de vlindertuin, de vogeltuin en een kleine dierentuin met o.a. koala's geweest. En hoewel ik het eigenlijk niet had mogen doen/moeten doen (ze zeggen dat Koala's er heel gestresst van raken), heb ik een koala geknuffeld. En Jemma (een Engels meisje) bood aan om wat foto's te maken. Gisteravond probeerde ik foto's te uploaden en ik kreeg de melding dat dit niet gelukt was. Zojuist zag ik dat ze wel te zien zijn, dus ik zou zeggen: 'Zoek de twee foto's!' (Eentje van mij met koala en eentje van een vliegende vos.)
Verder was het voeren van de kangaroes en de wallabies erg leuk, die zijn ook heel aaibaar.
Het is me helaas nog niet gelukt om een lader voor de computer te kopen en alle mensen die een draagbaar computertje mee hebben, hebben ook niet iets dat 'compatible' is... Vandaag ben ik bij meerdere zaken geweest. Er is hier in Cairns nog 1 winkel die misschien de juiste spullen heeft, maar die is vandaag (zondag) niet open. Op dit moment probeer ik dus maar heel zuinig te doen met de batterij van de draagbare computer (ik zit nu dus in een internetcafé).
Ik hoop binnenkort alle snoeren en laders te hebben, zodat ik naar hartelust foto's kan toevoegen, ik heb er al genoeg en er komen er vast nog meer bij!

• 19 September 2010 - 08:09

Elah:

ik wil ooook een koala knuffelen , t ziet er toch wel heeeeeel lief uit... vroeger had ik een koalaknuffeltje en die is een keer bij een ander vergeten, dat kindje had m helemaal kaalgesabbeld... nu komen de trauma s boven ;-)

gaaf hoor,komt vast goed van pas dat je ook steeds in die klimmuren gehangen hebt
    veel plezier.
    zit hier in nederland met druilepietenweer... snotterige peuter en die ander op zijn kamer... dat valt wel mee.

groetjes elah

• 19 September 2010 - 08:44

Wim En Coby:

hallo Martine,
    Leuk weer wat van je te horen en te zien. Leuke foto met het koalabeertje.Geniet maar van het moois en het mooie weer, want hier is het al echt herfst.
    Groetjes en liefs Wim en Cobyxxx

• 19 September 2010 - 14:20

Hilde:

hoi Martine,
    hartstikke fijn,dat je het zo naar je zin hebt.Dat van die maag kan ook komen door de overgang van klimaat en tijdsaanpassing.dit gaat vanzelf goed komen.Erg leuk van dat snorkelen en die kabelbaan in de jungle.Ik had er over gelezen,nadat ik gezien had wat Tom schreef.Hij had de plank misgeslagen of hij geeft niet zoveel om natauur en zoekt andere dingen.De foto,s zijn erg mooi.Die met de koala vind iedereen natuurlijk schattig en dat is het ook .Lieverd ik hoop,dat je morgen in de winkel kunt slagen.Ik ben nu al nieuwsgierig naar het vervolg op dit verhaal(en de foto,s natuurlijk)veel liefs en knuffels, mama xxx

• 20 September 2010 - 11:59

Annelies Tijman:

hoi Martine, ik hoor net van Breg wat jij aan het doen bent,.....wouw, wat leuk. Ik wens je een hele leuke tijd toe allemaal positieve ervaringen. Lekker zacht zijn die koala's hè?
    groeten, Annelies.