Een ander stukje paradijs! (Melaleuca backpackers) - Reisverslag uit Anna Bay, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Een ander stukje paradijs! (Melaleuca backpackers) - Reisverslag uit Anna Bay, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Een ander stukje paradijs! (Melaleuca backpackers)

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

12 November 2010 | Australië, Anna Bay

Sinds gisteren ben ik in een ander stukje paradijs, heel dicht bij Tea Gardens, maar aan de andere kant van het water. het gebied heet Port Stephens, naar de haven (die 2,5 keer zo groot is als Sydney Harbour) en alle dorpjes eromheen hebben hun eigen naam.
Ik zit hier in een prachtig hostel, met een geweldig grote tuin, waar je ook kunt kamperen. Ik heb een dorm voor mij alleen, dus wederom luxe!
Maar de leukste dingen van de tuin, zijn de dieren. Ze hebben hier een kangoeroe en er komen koala's op bezoek en grote hagedissen. Dat de koala's hier graag komen is opmerkelijk, want ze hebben hier ook twee (vriendelijke) honden. Honden zijn (ook) een grote bedreiging voor koala's, veel overlijden er of raken gewond, na een 'ontmoeting' met een hond. Deze honden zijn echt superrelaxed; ze laten de koala's en ook de kangoeroe gewoon met rust.
Er worden hier ook diverse zieke dieren opgevangen, op dit moment vooral vogels. Ik heb foto's gemaakt van een jonge 'tawny frogmouth'. Hij is uit het nest gevallen en kon nog niet vliegen. Vanavond wordt hij waarschijnlijk vrijgelaten in de buurt van het nest!
Vandaag ben ik lekker naar het strand geweest, mooi strand en heel rustig. En 'patrolled', dus inclusief strandwacht. Ik heb hem niet in actie gezien, was niet nodig, gelukkig.
En gisteren ben ik naar de zandduinen gefietst, met helm dit keer, dus helemaal zoals het hoort. maar als je valt dan liggen je benen en armen wel behoorlijk open, daar helpt zo'n helm totaal niet bij. Dat weet een jongen uit Amsterdam heel goed, hij moest naar het ziekenhuis, omdat hij een inschattingsfout maakte bij het afdalen van een heuvel. is mij gelukkig niet overkomen.
Ik ga zo wat te eten maken en weer inpakken, want morgen ga ik toch weer verder zuidwaarts, naar Newcastle. Maar deze plek is echt fantastisch!!
In dit hostel hebben de kamers helemaal geen sloten, je kunt de deur dichtschuiven, maar er kan niets op slot. Nu was in het vorige hostel (Lazy Paddles) de achterdeur al nooit op slot, maar dit is ook wel apart eigenlijk, nergens sloten. En je kunt hier ook zomaar het terrein op wandelen. Ik ben niets kwijtgeraakt en heb ook geen andere verhalen over zoekgeraakte dingen gehoord. Lekker hoor, als dat gewoon kan! De meeste hostels hebben wel lockers enzo, maar dit hostel doet daar dus niet aan mee, hi, hi!

• 12 November 2010 - 09:46

Bregje:

Dat ziet er zalig uit; die zandduinen, wow!

Bisous uit Frankrijk

• 12 November 2010 - 17:03

Hilde:

Hoi Martine,ziet er goed uit daar.Ik zou nog wat in dat paradijs blijven hangen,maar aan de andere kant moet je toch ook weer verder.New Castle is niet zo gek ver vanwaar je nu zit toch?Hopenlijk blijft het lekker weer en valt er nog wat te snorkelen of zo.Je kunt nog veel zien hoor schat.

• 12 November 2010 - 17:06

Hilde:

Ik was nog niet helemaal klaar met schrijven en toen zal ik op een verkeerde toets hebben gedrukt en het stukje was weg.Voor mij is het nu weekend,lekker hoor!Heel veel liuefs en weer hele stevige pakkerdsXXXXXX Mama

• 12 November 2010 - 19:50

Elah:

wow
    leuk al die dieren en ook die tuin, doe mij zo n tuin.
    wat vindt lenny ervan? praat hij mee op skype?