Gestrand in Ballina (wel mooi weer) - Reisverslag uit Ballina, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Gestrand in Ballina (wel mooi weer) - Reisverslag uit Ballina, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Gestrand in Ballina (wel mooi weer)

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

04 Oktober 2010 | Australië, Ballina

Vanochtend vol goede moed mijn spullen ingepakt in Byron Bay en uitgecheckt bij het hostel. De jongen bij de balie vroeg waar ik heen ging (Lismore) en zei: "Wij zeggen altijd Lis-less!" Ik antwoordde dat ik daar al over gehoord had (er schijnt weinig te beleven te zijn 'Lishole' is ook een alternatieve naam). Maar je hebt er wel kans om de platypus te zien, daar hoop ik wel op! En natuurlijk hoop ik binnenkort een hoop koala's te kunnen helpen!!
Maar vandaag kwam ik er in Ballina achter dat er vandaag (het is hier een nationale feestdag), totaal geen bussen naar Lismore rijden! Dat had niemand mij verteld, ik had dit niet kunnen weten... Wat nu? Er kwam een vreemd figuur op mij af, die zei dat ik vanaf Byron Bay vast wel naar Lismore kon (Nee dus, want daar kwam ik net vandaan). Ik werd er niet vrolijk van, want zowel het koalacentrum als het B&B verwachtten mij. En de openb. telefoon was kapot, handig! Ik zag het even niet meer zitten, bijna alle winkels waren gesloten vanwege deze feestdag, ook al zo deprimerend en dan zo'n vreemd figuur, met z'n geweldige tips ("donder op!", dacht ik, en: "Geweldige plek dat Lismore, het zier ernaar uit, dat je er in het weekend niet wegkomt zonder eigen vervoer.")
En wat moest ik nu doen?
Ik vond een hostel en besloot daar maar meteen een bed te reserveren. Daarna contact opgenomen met het koalacentrum en met het B&B. Alles weer okay of bijna alles.
Ik kreeg sterk het idee, dat mijn kamergenoot weleens dat vreemde figuur kon zijn. Kamergenoot was er niet, maar aan de spullen te zien... Aan het einde van de middag kwam iemand van het hostel naar mij toe om mij een ander bed te geven, het leek haar beter als ik een andee kamer had, niet met ehh, nou ja, je begrijpt het misschien wel! Ja dus, ik begreep het en zag even later dat het inderdaad het vreemde figuur was (hij zit nu aan een tafel naast mij in de algemene ruimte, ik wil niets negatiefs over hem zeggen, maar hij is echt anders en wat vreemd, ik ben blij dat ik nu een eigen kamer heb, met vier bedden.)
Fijn dat de kaarten (ik heb er slechts een paar gestuurd, moet ik eerlijk zeggen) aangekomen zijn! Gisteren heb ik er nog eentje naar Frankrijk gestuurd, ik zag de kaart in Brisbane en moest 'm kopen voor Annika: Het is een poes met een envelop in zijn bekje. De poes kan je neerzetten, familie De Vries gaat 'm zien!
Ik heb gisteren met veel pijn en moeite wat foto's kunnen toevoegen: niet omdat ik nu de juiste snoeren/lader heb, maar omdat er wat mogelijk was op 1 computer in Byron Bay. Ik kon niet alles doen, wat ik had gewild, maar het is een indruk! Ik kon bijv. geen foto's verkleinen, waardoor ik lang niet alle foto's kon selecteren die ik leuk vond.
Vandaag waren er bijna geen winkels open, dus kon ik weer niet achter een lader aan en ook de problemen met de gsm kon ik niet aankaarten, want ook de telefoonwinkel was dicht.
Ik vind het steeds heel leuk om jullie reacties te lezen, hartelijk bedankt daarvoor! (Je kunt me evt. ook gewoon een mailtje sturen, hoor, want ik bekijk mijn e-mail ook steeds)
Vandaag heb ik geen dolfijnen gezien, maar wel diverse roze papegaaien (of zijn het kaketoes?) in het wild en ook twee pelikanen! Morgen ga ik dan echt naar Lismore en naar de koala's (neem ik aan)! Veel liefs voor iedereen weer!

  • 04 Oktober 2010 - 16:46

    Hilde:

    Hoi Martine,wat fijn ,dat je weer een stukje dichterbij je doel bent gekomen(de koala,s)ik hoop met heel mijn hart ,dat je ook een platypus kan spotten.Ik heb even op de kaart gekeken,waar dat was,maar er ligt heel veel natuurgebied omheen.De kans,dat je het vind is niet zo groot,want er zijn er niet zoveel en je moet weten waar je moetzoeken.Ga met een tocht mee als die er is;die mensen weten wel hoe en wat.Ik ben ook blij,dat het weer wat beter wordt.Martine,ga zo verder en heel veel plezierxxxxMama

  • 06 Oktober 2010 - 07:03

    Elah:

    wie weet wat je voor avontuur of verhaal gehoord zou hebben van je gelukkig niet kamergenoot....van die undercover millionairs oid ;-)
    als je een keer wel tijd hebt kan je bij foto s wijzigen nog ipv de nrs evt de namen van de personen die eropstaan zetten oid.ik ben altijd heel nieuwsgierig!
    hoe is het met de echte katten in aussieland?mis je lenny al?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ballina

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 45000

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: