Stromende regen en gecanselde kayaktour - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Stromende regen en gecanselde kayaktour - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Stromende regen en gecanselde kayaktour

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

03 Oktober 2010 | Australië, Byron Bay

Op dit moment is het vijf uur 's middags en het is nu bijna droog. Dat was vannacht, vanochtend en vanmiddag wel anders: stromende regen! De kayaktour die ik geboekt had, werd gecanseld, omdat er ook teveel wind stond (geen goede combi; veel wind en veel regen). En ja, wat kan je dan nog doen? Shoppen! Ik heb me ingehouden, want mijn rugzak zit behoorlijk vol.
Jammer hoor, zo'n druildag, maar ja, je kunt er weinig aan doen.
Gisteravond is hier (ik ben inmiddels in New South Wales) de klok een uur vooruit gegaan. De aangrenzende provincie, Queensland doet daar niet aan mee, dus met het boeken van de Greyhound-bus, moet je daar ineens rekening mee houden (op mijn schema, geprint in Queensland, staan andere tijden en de bus rijdt van de ene provincie naar de andere, best raar en verwarrend). In Coolangatta loopt de provincie-grens dwars door een straat, nog raarder dus, want daar is het aan de ene kant van de straat een uur later dan aan de andere kant. De meeste winkels schijnen aan te geven of ze geopend zijn volgens "Queensland-tijd" of volgens "NSW-tijd".
Byron Bay is een surfers- en hippiestadje. In de supermarkt lopen veel mensen op bloten voeten rond. Vorige week zag ik in Mackay een bordje bij een supermarkt, waar op stond dat je de supermarkt niet zonder schoenen mocht betreden. Dat vond ik een vreemd bordje, maar hier in Australie lopen veel mensen echt op blote voeten over straat (en in winkels, winkelcentra, zelfs op roltrappen).
Ik had gehoopt vandaag te kunnen vertellen over het kayakken op zee, hopelijk ongeven door dolfijnen, schildpadden en misschien wel in de buurt van een walvis, maar helaas, dat zat er niet in.
Hoe het met de koala's precies gaat verlopen is ook nog een beetje onzeker: Ik kan in ieder geval ergens slapen de komende nachten, maar dat was nog niet makkelijk en het is geen budget-accomodatie. En dan is het nog een beetje afwachten of er wel genoeg te doen is: Er komen nog meer vrijwilligers en op dit moment zijn er slechts vier koala's (er zijn er een paar doodgegaan vorige week...). Nou ja, ik zie het wel, en ik hou jullie op de hoogte!

  • 03 Oktober 2010 - 06:48

    Elah:

    stuur vast wat van je geshopte spullen overseas naar huis, dan hoef je het niet mee te slepen.en tegen de tijd dat je zelf terug bent zijn je spullen er ook...

  • 03 Oktober 2010 - 09:28

    Hilde:

    Hallo Lieverd ,ik zie dat je met wat foto,s in de weer bent geweest.Heb je nu kunnen kopen wat je nodig had of heb je dit op een andere manier versierd.Hoe het nu verder gaat met je koalaopvang is moeizaam begrijp ik.Misschien als dit niet lukken wil kun je op andere dieren opvang gaan "solliciteren"
    Ik hoop voor je dat hetweer snel opknapt,dan ziet alles er wat gezelliger uit.Lieffie ik ben heel benieuwd hoe dit verhaal verder gaat.Je kaart is hier goed aangekomen hoor!Veel geluk en plezier de komende dagen.xxxxMama

  • 03 Oktober 2010 - 19:06

    Bregje:

    Hai Martine, gisteen kregen we de prachtige vlinderkaart hier binnen! Annika vond 'm mooi hoor! Leuk om wat fotoos te zien, je ziet er stralend uit. Annika gaat vanaf komende week naar school hier, spannend, ze heeft er veel zin in, maar zal nog wel wat koudwatervrees krijgen als ik bij de schoolpoort wegloop. En als zij niet dan ik wel... Bisous van ons allemaal

  • 03 Oktober 2010 - 19:50

    John:

    Hoi Martine.
    Leuk zeg om jou reisverslag iedere keer te lezen. Je maakt echt veel leuke dingen mee, Vind het ook leuk dat we eindelijk na alle lokale problemen met internet al wat foto's van je kunnen bewonderen.
    Groeten John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 45015

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: