Regenachtig Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Regenachtig Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Regenachtig Brisbane

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

28 September 2010 | Australië, Brisbane

Hoewel ik nu in Brisbane ben, waar het dus regent (net nog veel harder dan op dit moment), wil ik nu verder niet echt over Brisbane schrijven. Kan er ook nog niet veel over zeggen, want ik ben alleen van de busterminal naar het hostel gelopen ;-)!
Nee, tijdens de busreis vandaag, heb ik enkele andere dingen bedacht. Tot nu toe heb ik steeds behoorlijk gehaast een update gegeven van activiteiten.
Maar omdat het gebruik van internet niet altijd even makkelijk of goedkoop is, of omdat ik weer een bus moest halen, heb ik niet echt rustig kunnen schrijven. En hoewel ik al mijn hoop op deze plek gevestigd had voor 'rustig schrijven', geeft deze computer om de twee minuten een pop-up die ik dan weg moet klikken, ook al heb ik 'in the future don't show this message' aangeklikt. Maar goed, ik laat me niet zomaar uit het veld slaan.
En dat alles tijd kost, daar wordt ik steeds mee geconfronteerd: Ik kon steeds op nieuwe plekken, dus moet steeds weer uitvinden waar je wat kunt kopen etc. Ik wil straks weer proberen om een lader voor de computer te vinden, maar dat is best een klus: de echt grote zaken zitten vaak aan de rand van de stad, maar zonder auto is dat niet te doen en de andere zaken hebben veel, maar tot nu toe niet wat ik nodig heb.
In de bus vandaag, had ik bedacht dat ik eigenlijk nog best wel geluk gehad heb met het weer, tot nu toe. Het had veel erger gekund. Neem nou vandaag, het was bewolkt en het regent, maar vandaag zat ik grotendeels in de bus. Gisteren was regen veel erger geweest, toen zat ik aan het strand!
En op de Whitsunday eilanden was het soms bewolkt, maar dat was dan weer tijdens een wandeling door het bos; toen we op het strand kwamen, werd het zonnig. Weinig te klagen dus, eigenlijk best OK!
Wat jullie misschien ook niet weten, is dat het hier in deze tijd van het jaar vroeg en snel donker wordt (tussen zes uur en half zeven valt de duisternis in en om half zeven is het echt donker. Ja ach, dat is bij ons in de winter ook zo, alleen is het bij ons dan ietsje koeler dan 28 graden ;-), toch?).
De veerboot naar Fraser island z'n eigen attractie: Ginger, the Ferry cat! Een lieve poes, die op de boot woont! Ik dacht nog even: 'Toch een beetje zielig, ze kan nooit eens een tuin in.' Maar dat kunnen katten die in een flat wonen vaak ook niet!
De buschauffeurs die op de Greyhound rijden, zijn niet altijd even goedgehumeurd, maar de chauffeur van vandaag was erg vriendelijk. Best fijn tijdens zo'n dagrit (van 8 uur tot 15.30 uur)! De chauffeur vertelde een paar keer wat leuke achtergrondinformatie over de plaatsen die we tegenkwamen. Op een bepaald moment kwamen we kangaroes tegen (niet heel ongewoon, maar hij zei dat hij ze een paar weken niet gezien had in die omgeving en even later kwamen we door een gebied met wilde paarden, enkele konden we zien.
Hier in Australie (in ieder geval in het tropische gedeelte) zie en hoor je regelmatig papegaaien en kakatoes. Die papegaaien doen me wel aan de Vechtdijk denken, waar ze ook vaak luid schreeuwend overvliegen!
De grote wegen/snelwegen zijn hier overigens niet te vergelijken met die in Nederland: hier heb je doorgaans een tweebaansweg (wij kennen dat eerder als een provinciale weg).
En de afstanden zijn hier dus echt gigantisch!! (Vandaar ik vandaag grotendeels in de bus zat.) Ik moet nog steeds een beetje lachen als mensen hier zichzelf 'local' noemen. Dan bedoelen ze nl. niet dat ze in de stad of provincie wonen, waar je op dat moment bent, maar dat ze uit Australie komen. Iemand die 4000 km. verderop woont noemt zichzelf dus een 'local'!
Ik kan nog heel veel meer vertellen, maar ik moet misschien wat bewaren voor een volgende keer!
En hou je vingers maar gekruist: Dan is de kans groter, dat ik een lader vind en meer foto's kan laten zien. Luklt dat niet, dan stel ik bij deze een dia-avond voor, als ik terug ben ;-)!

• 28 September 2010 - 09:41

Elah:

jaaa je kan ook en en doen
    foto s plaatsen en een dia avond in aussie style oid ....

• 28 September 2010 - 13:25

Bregje:

Leuk om weer mee te lezen! Groetjes aan Ginger de ferrycat van de inmiddels twee (!) mourede katten may I introduce: Otje en Sien. Otje hebben we gered uit een penibele situatie, 6 weken oud; Sien hebben we als gezelschap erbij gehaald, 10 weken. Veel plezier in brisbane!
    Hugs uit France

• 28 September 2010 - 16:05

Hilde:

Hallo Martine,heel erg leuk om weer een stukje verder mee te reizen in Australie.Het is voor mij net een spannend vervolg verhaal.Ik hoop toch echt,dat het lukken wil wat je apparatuur betreft.Maar ja we zien wel,als het gelukt is zien we de foto,s vanzelf verschijnen.Lieverd neem ook je rust en tot het vervolg van dit verhaal.xxxMama