Direct vanuit de bus op de boot naar Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Direct vanuit de bus op de boot naar Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Direct vanuit de bus op de boot naar Fraser Island

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

28 September 2010 | Australië, Hervey Bay

Van zaterdag op zondag nam ik een nachtbus naar Hervey Bay, vooral hopend op iets beter weer (maar de voorspellingen waren weinig hoopgevend). Toen ik om 6.50 in Hervey Bay aankwam was het prima weer, ik denk al zo'n 21 graden. Maar inmiddels weet ik al wel dat het hier in Australie ook echt 'Four seasons in one day' kan zijn, dus ik hield rekening met alles, zeg maar.
Vanuit een hostel hier direct een trip naar Fraser Island geboekt, de pick-up was om 7.25 uur, dus alles liep direct in elkaar over.
Fraser Island was geweldig, daar kom ik graag binnenkort op terug, als ik weer wat langer kan internetten. Kleine samenvatting: Zeer groot zandeiland (120km bij ongeveer 20 km), uitsluitend toegankelijk voor 4-wheel drive vehicles, prachtige natuur. O, en er mogen ook sportvliegtuigjes komen, die vertrekken van en landen op het strand. Ik ben ook met zo'n vliegtuigje geweest en het was geweldig: niet alleen de regenwouden en de meren, maar ook de walvissen, dolfijnen, mantaroggen en haaien in de zee! De meeste mensen in onze groep wilden niet zo'n vlucht maken, omdat het slechts 20 minuten duurde, maar ik ben heel blij dat ik het wel heb gedaan.
Het eiland is echt gigantisch, al onze waddeneilanden passen er met gemak in. De kustlijn van 120km lengte, dat is bijna ons hele Noordzeestrand (ik overdrijf slechts een beetje, volgens mij).
En op al dat zand groeit gewoon een heel tropisch regenwoud!
De walvissen en andere zeedieren waren moeilijk te fotograferen. Toch heb ik een paar aardige foto's. Ik hoop in Brisbane (grote stad) een goede batterijlader te vinden, zodat ik wat meer foto's op het net kan zetten. Dat zou toch wel een leuke toevoeging zijn.
Hoewel je op Fraser Island ook zelf in zo'n 4x4-kar kunt rijden, heb ik daar niet voor gekozen. Als je daarvoor kiest, ga je met een groepje in zo'n auto en het gebeurt regelmatig dat er iets mis gaat op het ruige terrein en dan is die geweldige trip ineens een stuk minder leuk. Ik ben met een groep in een 4x4-bus gegaan en op de tweede dag, kwam onze chauffeur zelfs even in de problemen op het strand (het werd sneller vloed dan voorspeld was....). De dag ervoor had een andere (ervaren) buschauffeur zijn bus kapot gereden, zodat zijn groep even bij ons in de bus moest tot een volgend verzamelpunt. Het is dus best ruig terrein en ook in een bus al redelijk avontuurlijk! Volgende keer meer, liefs voor iedereen!!

  • 28 September 2010 - 04:15

    Hilde:

    Hoi Martine,wat een belevenissen toch weer.Heel erg fijn en ik hoop echt,dat je snel al je spulletjes kan kopen,die je nodig hebt.Ook wel omdat ik heel erg nieuwsgierig ben naar de foto,s.Die met de koala vind ik zo schattig,maar je hebt natuurlijk meer gemaakt.We zien het wel,als alles er is.Hoe is het met je telefoon,kan je er al wat mee?Lieverd doe rustig aan en geniet met volle teugen!Ik ga zo naar het werk en ben best wel een tikkie jaloers op je hoor(geintje)Lieverd veel plezier. xxx Mama

  • 28 September 2010 - 09:35

    Elah:

    hey gaaf hoor,inderdaad ook ik ben nieuwsgierig naar je foto s.
    al flying doctors gezien?vroeger een van de fav. series ....

  • 28 September 2010 - 12:49

    Gerry:

    Lieve Martine,
    Wat maak je toch een hoop mee. Geweldig allemaal. Ben je niet doodop zo nu en dan van die nachtelijke reizen.
    Geniet maar fijn verder!
    Liefs Gerry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

rondtrekken australie

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Weer thuis na een geweldige reis

09 December 2010

laatste dag in Singapore

08 December 2010

Tussenstop Singapore

06 December 2010

Platypuses gespot, mooie afsluiting!!

05 December 2010

Eerste verjaardag 'in de zomer'
Martine

Op de foto met een koala die in gevangenschap geboren is: Princess.

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 45005

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 13 Februari 2014

Panama en Costa Rica

10 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Rajasthan (India)

30 Augustus 2012 - 03 September 2012

Tripje Praag, via Kassel

02 September 2011 - 09 September 2011

Beijing, China

14 September 2010 - 11 December 2010

rondtrekken australie

Landen bezocht: