Panama en het Panama-kanaal - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu Panama en het Panama-kanaal - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Martine Bakkes - WaarBenJij.nu

Panama en het Panama-kanaal

Door: koalamartine

Blijf op de hoogte en volg Martine

28 Januari 2014 | Panama, Panama-stad

Gisteren zij we aangekomen in Panama, aan het einde van de middag. We wilden eigenlijk vanaf het vliegveld met de bus naar de stad, maar dat kon niet: Dat kan alleen als je al een kaartje hebt en zo'n kaartje kan je niet op het vliegveld kopen... Handig! Dan dus met de taxi en die zette ons voor het hostel af. Ons hostel zit in een koloniaal pand, met binnentuin en allemaal hout van binnen. Het is heel sfeervol, maar ook wel warm (geen airco, wel ventilatoren, maar die helpen slechts een beetje). Het hostel ligt in de wijk 'Casco Viejo', nog een authentiek stukje Panama, met oude panden die voor een groot deel mooi gerestaureerd zijn. De rest van de stad is voor het overgrote deel gloednieuw (minder dan toen jaar oud!) en bestaat vooral uit wolkenkrabbers. Ik denk dat wij in het leukste stuk van de stad zitten en toen we gisteravond door de wijk liepen, kwamen we om de vijftig meter bewakers (soldaten? stadswachten?) tegen. Zij moeten straatcriminaliteit voorkomen en zijn verder relaxed en vriendelijk.
Gisteravond hebben we buiten gegeten, op een terrasje met uitzicht op de baai en de stad en onder het genot van salsa-muziek. Het deed me aan Cuba denken.
Vandaag zijn we bij het Panama Kanaal, waar we vanochtend een containerschip door de sluis hebben zien gaan; indrukwekkend!! En er komt er nu weer eentje aan, we gaan er weer even naar kijken!!
Straks ook nog wat natuur 'snuiven' in Parque Soberiana. We hebben al wel diverse vogels gezien, maar nog geen andere dieren!
Hasta Pronto!!

• 28 Januari 2014 - 21:06

Letty:

Veel plezier daar in het verre Panama!!